تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان توانست قطر را ار پیش‌رو بردارد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان از ساعت 18 امروز (دوشنبه) به مصاف تیم چند ملیتی قطر رفت و این تیم را هم مانند سه حریف قبلی خود با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. شاگردان ایگور کولاکوویچ سه ست این مسابقه را با امتیازات 25 بر 22 ، 25 بر 19 و 25 بر 19 به سود خود رقم زدند. قطری‌ها با زیکنانی از اروپا و آفریقا را در ترکیب خود داشتند و تیمی کاملاً چند ملیتی بودند.


کولاکوویچ برای این مسابقه با توجه به اینکه صعود ایران پیش از این قطعی شده بود از ترکیب بازیکنان ذخیره خود استفاده کرد. بازیکنانی مانند سال افزون، نظری افشار، شفیعی و ... در ترکیب امروز ایران قرار گرفتند. مصطفی حیدری و مهدی مرندی هم به تناوب برای توپ گیری و دریافت، به عنوان لیبرو وارد زمین می شدند.


شاگردان کولاکوویچ مانند بازی‌های گذشته خود با حمایت پرشور هواداران اردبیلی توانستند بازی امروز را هم خوب شروع کنند، اما قطری‌ها که بازی با ایران فرصت بسیار خوبی برای سنجش تیم خود می‌دیدند هم با تمام توان بازی کردند. تیم ایران با وجود اینکه با تیم دوم خود بازی می‌کرد توانست از امتیاز 20 به بعد از حریف پیشی بگیرد و در امتیاز 23 بر 20 به سود ایران سرمربی قطری‌‌ها درخواست وقت استراحت فنی کرد. ست اول در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.


در ست دوم با وجود اینکه قطری‌ها عملکرد خوبی داشتن و توانستند برای لحظاتی از ایران پیش بیافتند، اما در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برخلاف بازی‌های گذشته شاگردان کولاکوویچ این بار ست دوم مسابقه خود را با برتری پیش بردند. در امتیاز 14 بر 8 به سود ایران بازهم سرمربی قطر درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. در این ست شاگردان کولاکوویچ عملکرد بسیار خوبی در بخش دفاع روی توی و حمله اول داشتند؛ همین موضوع موجب شد تا ست دوم هم با نتیجه 25 بر 19 به سود ایارن خاتمه پیدا کند.


در شروع ست سوم هم قطری‌ها حرف چندانی برای گفتن نداشتند و شاگردان کولاکوویچ تیم برتر میدان بودند. در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ایران تا وقت استراحت فنی دوم هم ادامه پیدا کرد و اختلاف بیشتر هم شد. تیم‌ها در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم رفتند.


تغییرات پی در پی در تیم قطر و وقفه‌های متوالی هم چندان برای این تیم چند ملیتی سودی نداشت، چراکه ملی پوشان ایران نمی‌خواستند که مقابل چشم هواداران پرشور اردبیلی بازنده این ست باشند. ست سوم هم با نتیجه با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان کولاکوویچ بدون حتی یک سته باخته راهی مسابقات جهانی شوند.


تیم‌های ایران، کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان در این رقابت ها به مصاف هم رفتند که دو تیم ایران و چین توانستند سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنند. پیش از این ژاپن و استرالیا با قرار گرفتن در رده های اول و دوم گره B رقابت های انتخابی آسیا، سهمیه شرکت در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورده بودند.


تیم های بلغارستان و ایتالیا به عنوان میزبان، لهستان قهرمان دوره قبل، برزیل قهرمان آمریکای جنوبی و فرانسه، هلند، اسلوونی، روسیه، صربستان، فنلاند و بلژیک (هفت سهمیه اروپا) نیز تیم‌های راه یافته به مسابقات قهرمانی 2018 جهان هستند.
انتهای پیام/

 

پایان مقتدرانه والیبال ایران + فیلم

پایان کار ایران با برتری مقابل قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار