عضو هیئت مدیره شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید اتان به عنوان محصول راهبردی پتروشیمی‌های این منطقه در سال ۹۵ نسبت به سال پیش از آن ۴۷ درصد افزایش داشت.

افزایش ۴۲ درصدی ارسال اتان به پتروشیمی‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی بیاتی عضو هیئت مدیره شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: محصول اتان از مهمترین محصولات تولیدی در مجتمع گاز پارس جنوبی است که پتروشیمی‌های مروارید، کاویان، جم و آریا ساسول برای تولید محصولات خود به این محصول نیاز دارند.

وی افزود: با وجود مشکلاتی که در تأمین اتان این پتروشیمی‌ها در سال‌های قبل وجود داشت، با تمهیدات اندیشیده شد و برنامه‌ریزی مناسب در پالایشگاه‌های جدید، تولید اتان از یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن در سال ۹۴ به ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار تن در سال ۹۵ رسید.

عضو هیات مدیره شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به رشد ۴۲ درصدی تولید این محصول تصریح کرد: این امر باعث افزایش تولید پتروشیمی‌ها، تغذیه مناسب خط اتیلن غرب و افزایش درآمد شرکت ملی گاز شد.

بیاتی با بیان اینکه پارس جنوبی در سال ۱۳۹۵ در تولید همه محصولات افزایش چشمگیری را شاهد بود، ادامه داد: در سال ۹۴ میزان گاز خروجی از این مجتمع حدود ۱۰۰ میلیارد مترمکعب بود که این میزان در سال ۹۵ به حدود ۱۲۲ میلیارد متر مکعب رسید که ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ف

ارسال اتان به پتروشیمی‌ها ۴۲ درصد افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.