این روزها یکی در میان منتقدان ژیمناسیتک از عملکرد رئیس فدراسیون انتقاد می کنند و در مقابل تحولات موضع می گیرند.

مدیریت زنانه و منتقدان مردانه، حراج عقاید در ژیمناستیکبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحولات اخیر فدراسیون ژیمناستیک در روز های اخیر اگر چه با انتقاد هایی نیز همراه بوده است اما اگر واقع بینانه نگاه کنیم این فدراسیون در سال های گذشته بدون تغییرات در کادر پرسنلی و برخی مربیان نتوانسته است توفیق چندانی بدست بیاورد و تحول ناگهانی که بنا بر دلایل پایان قرارداد و یا عملکرد برخی از مسئولان انجام شده است را نباید نقطه ضعف تلقی کرد.

اگر مجموعه ای به موفقیت نمی رسد باید تغییراتی را در ارکان اصلی آن بوجود آورد و این مقوله می تواند در بحث فنی و اداری از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

رشته ژیمناستیک با توجه به مدال آوری های متعدد برای برخی کشور ها در رویداد هایی مثل بازی های آسیایی، المپیک و یا رقابت های جهانی از اعتبار واهمیت ویژه ای برخوردار است.

با روی کار آمدن زهرا اینچه درگاهی امید می رود که این اتفاق و این رویداد ها با تحولات مثبت همراه باشد و در این باره نمی توان به صورت قاطع اظهار نظری داشت و زمان این موضوع را ثابت می کند.

مصاحبه های رئیس فدراسیون ژیمناستیک در روز های اخیر در باب تغییرات  فدراسیون و به نوعی تعدیل نیرو و دلایل مطرح شده برخی را مجاب کرد که لازمه حرکت چرخ فدراسیون ژیمناستیک ترمیم نقاط ضعف آن است چرا که اگر غیر از این بود در سال های گذشته باید جرقه هایی از موفقیت در این رشته به چشم می آمد.

اما برخی دلایل تحولات اخیر در رشته ژیمناستیک به زعم کارشناسان موجه است و بعضی انتقاد ها مغرضانه که البته هر دو برای ما محترم هستند و طبق وظایف رسانه ای موظفیم نظرات منتقدان و مسئولان را بررسی کنیم و در نهایت قضاوت را به مخاطبان بسپاریم.

دلایل عمده برخی انتقاد ها جابجایی های اخیر بوده است که شاید با کمی بزرگنمایی عنوان شده است.

منکر برخی اشتباهات در عملکرد روسای فدراسیون ها نیستیم اما معتقدیم برای مدیریت یک مجموعه و عملیاتی کردن برنامه ها می بایستی با یک تیم مشخص و در قالب وظایف تعریف شده گام به گام پیش رفت.

یکی از انتقادات در مورد فدراسیون ژیمناستیک برکناری و یا به زعم برخی ها اخراج کارکنان فدراسیون بوده است که با تحقیق انجام شده مشخص شد، طبق ماده 21 تبصره 7 قانون کار قرارداد 16 نفر به اتمام رسیده و کارفرما می تواند بعد از اتمام قرارداد با این اشخاص تسویه کند.

در مورد مدیریت پروازی دبیر فدراسیون از اراک به تهران با هزینه شخصی طبق تحقیقات به عمل آمده پروازی از اراک به تهران وجود ندارد و سلیمانی به عنوان دبیر فدراسیون 4 روز در هفته بطور کامل در فدراسیون حضور دارند و در این مدت با هزینه شخصی از اراک به تهران می آیند.

حبیب نوظهوری یکی از کاندیدای ریاست فدراسیون نیروی فنی است و در جایگاه فنی می تواند استفاده شود و این موضوع که چرا از وی در بحث مدیریتی استفاده نمی شود به نوعی منطقی نیست.
ضمن اینکه نوظهوری روز گذشته پیشنهاد سرمربیگری تیم ترامپولین را رد کرد.

رضا خیرخواه در سنوات گذشته هم سرمربی تیم ملی بوده است و بیش از 40 سال هم سابقه در ژیمناستیک و قهرمان پروری دارد و می تواند به پبشرفت این رشته کمک کند که البته این هم از موارد انتقادی در پی انتصاب وی می باشد.

تحقیقات ما در مورد تعطیلی فدراسیون ژیمناستیک با اتاق هایی که قفل است، شاید نتواند صد در صدی باشد اما بیشتر کمیته ها در فدراسیون های مختلف ساعات کار و روز های مشخصی حضور دارند و تغییرات داخلی در ساختمان یک فدراسیون زیاد موضوع مهمی نیست که باعث افزایش چالش در یک فدراسیون ورزش پایه شود.

ژیمناستیک در حال شروع یک مدیریت جدید با رویکرد جدید است که باید منتظر بمانیم تا زمان در مورد اینگونه اقدامات رئیس فدراسیون که در نوع خود منحصر به فرد است ثابت کند که آیا این برنامه ها می تواند به ژیمناستیک کمک کند و یا اینکه ما در سال های آتی نیز تمامی مدال های این رشته پُر مدال را همانند گذشته از دست خواهیم داد.

آنها که معتقد بودند ژیمناستیک نیاز به تحول دارد امیدواریم  این روز ها عقاید خود را به نفع منافع شخصی به حراج نگذارند.


انتهای پیام/

 

تصمیمات رئیس جدید فدراسیون ژیمناستیک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار