رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بر اساس برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در خراسان رضوی هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیریت خراسان رضوی در حوادث اخیر مسئولانه عمل کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست شورای استانی مدیریت بحران خراسان رضوی در مشهد افزود: این احساس مسئولیت مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک ارزش محسوب می‌شود. انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از مسئولان برخورد مسئولانه و شریک شدن در درد و رنج مردم است.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری پس از بروز حادثه سیل اخیر از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستند تا به عنوان نماینده همه وزاری کابینه که در این روز‌ها درگیر موضوع رای اعتماد مجلس شورای اسلامی هستند به خراسان رضوی سفر کرده، از نزدیک خسارات وارده را بررسی و مراتب همدری دولت را با خسارت دیدگان اعلام نماید.

هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل در خراسان رضوی  

معاون رئیس جمهور گفت: بر اساس برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در خراسان رضوی هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: سیل ۲۰ مرداد جاری دومین حادثه غیر مترقبه‌ای است که امسال در خراسان رضوی رخ داده است. این حوادث نشان می‌دهند آنچنان هم این حادثه‌ها غیرمترقبه نیستند و تجاور انسان به ساختار طبیعت یکی از علل اصلی بروز آن‌ها است.

نوبخت ادامه داد: عامل انسانی در گسترش خسارت‌های ناشی از زلزله و سیل دخیل بوده و این مساله در زلزله ۱۶ فروردین امسال در خراسان رضوی نیز بروز پیدا کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز به خراسان رضوی سفر و با همراهی استاندار و سایر مسئولان استان به مناطق سیل زده شهرستان‌های کلات و درگز سرکشی کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.