مدیر حراست دانشکده علوم پزشکی نیشابور نسبت به کلاهبرداری و اخاذی افراد سودجو از بیماران هشدار داد.

مراقب کلاهبرداران بیمارستانی باشیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمود شفیعی گفت: با توجه به گزارش‌های واصله به وزارت بهداشت، اخیرا برخی افراد شیاد و سودجو با سوء استفاده از شرایط روحی بیمار، طی تماس‌های تلفنی یا ارتباط حضوری و مجازی با بیماران و به نام وزارت بهداشت، بیمه، بیمارستان، پزشک معالج، نماینده پزشک یا سایر عناوین مجعول، اقدام به کلاهبرداری، اخاذی و درخواست وجه از بیمار یا همراهان وی تحت عناوین مختلف از جمله تامین دارو، کیسه خون، ملزومات پزشکی، هماهنگی پذیرش، ویزیت پزشک، مشاوره و... را دارند.


وی افزود: مردم بایستی در صورت مواجهه شدن با این موضوعات و تخلفات، موارد مشکوک را به سامانه ۱۹۰ یا به حراست دانشکده اطلاع دهند و پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان فاقد اعتبار وجاهت قانونی است ومردم مراقب باشند از ارائه اطلاعات هویتی و روند درمانی خود به تماس‌های تلفنی، شبکه‌های مجازی و افراد متفرقه خودداری کنند.


مدیر حراست دانشکده علوم پزشکی ادامه داد: همچنین مراجعین مراکز درمانی می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه تماس تلفنی یا مورد مشکوک از درخواست وجوه نامتعارف قبل ازهرگونه پرداخت خارج از مسیر قانونی، موضوع را با مسئولین آن مرکز و یا حراست دانشکده مطرح کنند تا ضمن اطلاع از قوانین، تخلفات گزارش شده، مورد پیگیری هم قرار گیرد.

انتهای پیام // س. ح

 

مراقب کلاهبرداری و اخاذی افراد سودجو از بیماران باشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار