مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی از تکمیل خط انتقال آب رینگ شمالی و جنوبی اراک از سد کمال صالح خبرداد.

  آمره مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در جریان بازدید نمایندگان شهرستان‌های اراک، خنداب، کمیجان و شازند از خطوط انتقال آب سد کمال صالح  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: دراین بازدید مقرر شد اقدامات لازم برای تکمیل خط انتقال رینگ شمالی و جنوبی شهر اراک انجام و اعتبار مورد نیاز تخصیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه سد کمال صالح با توجه به بارش‌های خوب امسال، سر ریز داشته است افزود: سد کمال صالح یک سد مهم، حساس و حیاتی برای شهرستان شازند و اراک است و نیاز هست که شهروندان در صرفه جویی مصرف آب تمام تلاش خود را داشته باشند.

علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس هم گفت: متاسفانه تعهد سد در حوزه شهرستان شازند اجرایی نشده و پیگیری‌هایی را برای رفع مشکل آبرسانی به ۴۲ روستای منطقه و سه شهر شازند، آستانه و هندودر که در تعهد آب منطقه‌ای بوده انجام خواهیم داد.

ابراهیمی افزود: در خصوص مشکل پسماند برخی روستا که نزدیک سد هستند هم رایزنی‌ها و صحبت‌هایی انجام شده و در دستور کار است.

میزایی فرماندار شازند هم گفت: علاوه برورود پسماند برخی روستا‌های نزدیک سدبه داخل سد، وجود معدن سیلیس منطقه در نزدیکی سد، هم خطرناک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سد کمال صالح از نوع سنگریزه‌ای با حجم ذخیره آب در این سد 110 میلیون مترمکعب یکی از منابع مهم تامین آب شرب شهر‌های اراک، شازند، هندودر، آستانه و روستا‌های اطراف است.

این سد در ۴۵ کیلومتری جنوب شازند در استان مرکزی و در محل تلاقی رودخانه‌های تیره و رودخانه روستای حسن آباد واقع شده است.


انتهای پیام/ ج


سد کمال صالح منبع اصلی تامین آب اراک و شازند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.