مدیرعامل شرکت بیمه البرز گفت: در کشور ما انتخاب بیمه گر براساس آزمون و خطا و یا گرفتن آمار و اطلاعات از دوستان و آشنایان است اما در صنعت بیمه نیاز به یک واحد نظارتی بر عملکرد شرکت های بیمه و رتبه بندی آنها برای اعلام به عموم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید رسول تاجدار دیروز در جمع خبرنگاران در اصفهان، افزود: با رتبه بندی و ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه موجود در کشور و اطلاع رسانی به عموم مردم فرصت مناسبی ایجاد می شود تا انتخاب آنها بر اساس معیارها و استاندارد های لازم و آگاهی کافی باشد.

تاجدار ضریب نفوذ بیمه در ایران را 2.2 درصد اعلام کرد و افزود: این ضریب در دنیا بطور متوسط 6.7 درصد و در کشورهایی مانند ژاپن، کره، امریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته بیش از 11 درصد است.
ضریب نفوذ بیمه، درصد سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی و یک شاخص اقتصادی کمی است.

این شاخص بیانگر نسبت حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص یک کشور است که می تواند نشان دهنده ارتباط مأنوس یا غیرمأنوس فعالیت صنعت بیمه و اقتصاد یک کشور باشد، همچنین آن را به عنوان یکی از شاخص های رفاه اجتماعی و نشان دهنده رشد، پیشرفت و بالندگی بیمه در یک کشور می دانند

تاجدار اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل پرداخت سود بالا در بانک ها، سرمایه گذاری افراد بیشتر به سمت بانک ها سوق پیدا کرده و سهامداران انگیزه ای برای ورود به این صنعت ندارند.

وی ادامه داد: همچنین بالا بودن نرخ مالیات بر ارزش افزوده قیمت نهایی را برای بیمه گذاران بالا برده و تمایل اشخاص حقیقی و حقوقی را برای بیمه کم کرده است.

نایب رییس هیات مدیره بیمه البزر از جمله دیگر دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه و رکود این صنعت را نگاه صرفا اجتماعی به این صنعت، تنوع نداشتن بازار سرمایه، بالا بودن ریسک سیستماتیک و نرخ شکنی برخی فعالان این عرصه نام برد.

شرکت بیمه البرز در تاریخ 28 تیرماه 1338 توسط بخش خصوصی تاسیس شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همین نام به کار خود ادامه داد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.