سفیر روسیه در سفر به کرمانشاه گفت: آمادگی لازم به منظور برداشتن روادید گردشگری در طرف روسی وجود دارد.

 

به گزارش  ش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  سفیر روسیه در سفر به کرمانشاه گفت: آمادگی لازم به منظور برداشتن روادید گردشگری در طرف روسی وجود دارد و برای اجرایی شدن تفاهم نامه بین ۲ کشور، منتظر اعلام آمادگی طرف ایرانی هستیم.

 لوان جاگاریان عصر امروز در نشست با مدیران استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: امروز ایرانیان به راحتی می‌توانند با مراجعه به سفارت روسیه یا کنسولگری‌های این کشور در ایران روادید لازم برای سفر به روسیه را اخذ کنند.

وی گفت: در سفرآقای روحانی به مسکو مقرر شد که صرفا گردشگران با توجه به شرایط ویژه گردشگری بدون نیاز به روادید سفرهای خود را انجام دهند، اما این تفاهم تاکنون عملی نشده است.
سفیر روسیه اظهار داشت: طرف روسی به منظور اجرای این تفاهم نامه آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و برای اجرای آن منتظر ایجاد آمادگی در طرف ایرانی است.
وی با بیان اینکه ایران و روسیه همکاری‌های مطلوبی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی دارند، گفت: امیدواریم این روابط بیش از پیش تقویت شود.
همچنین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه در این نشست گفت: روسیه در طول تاریخ روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته و اکنون نیز ارتباط قوی و تنگاتنگی دارد.
رضا رحیمی با اشاره به حجم بالای تبادلات محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه افزود: کرمانشاه از لحاظ محصولات کشاورزی بسیار توانمند است و می‌تواند در این زمینه‌ها با روسیه همکاری کند.
  سفیر روسیه به قابلیت‌های ویژه استان کرمانشاه در زمینه تولید محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: با توجه به فن آوری‌های خوب روسیه در زمینه نفت و پتروشبمی امیدواریم شاهد سرمایه گذاری این کشور در کرمانشاه باشیم.
معاون استاندار تصریح کرد: با توجه به اقدام‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام شده، جمهوری اسلامی ایران به ویژه کرمانشاه یکی از امن‌ترین نقاط برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
تیم اقتصادی روسیه عصر امروز و درسفری دو روزه وارد استان کرمانشاه شدند تا با توانمندیهای این استان در بخشهای کشاورزی صنعت و گردشگری آشنا شوند.
سفیر روسیه لوان جاگاریان به همراه رایزن اقتصادی این کشور در تهران و نمایندگان شرکتهای بزرگ اقتصادی روسیه قرار است در این سفر زمینه همکاری بین کرمانشاه و بخشهای مختلف در کشورشان را فراهم کنند.

 

انتهای پیام/پ

سفر سفیر روسیه به کرمانشاه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.