القدس العربی: احتمال حمله نتانیاهو به غزه برای منحرف کردن نگاه‌ها از رسوایی‌هایش

روزنامه القدس العربی نوشت: ممکن است نتانیاهو با تجاوز جدید به غزه، نگاه‌ها را از رسوایی‌هایش منحرف سازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،  پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی نوشت: این احتمال وجود دارد که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رویارویی و تجاوز دوباره به غزه استقبال کند تا  نگاه ها را از تحقیقاتی که باقی ماندن در پستش را تهدید می‌کنند، منحرف سازد. 
 
ارتش اسرائیل با نادیده گرفتن محاصره ده ساله خود، عقیده دارد که خطر واقعی برای ثبات متزلزل موجود در جبهه اسرائیل-نوار غزه، با زیربناهای شهری این نوار در ارتباط است. 
 
  دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی در رایزنی هایی که در سال جاری در دفتر بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر این رژیم منعقد شده است، پیش بینی های هولناکی از اوضاعی که در نوار غزه با فرا رسیدن سال 2020 حاکم خواهد شد، ارائه کرد.
 
این پیش بینی ها به از بین رفتن کامل شبکه فاضلاب، سختی فراوان پمپاژ آب آشامیدنی و فعالیت محدود شبکه برق، در کنار تداوم رشد نرخ بالای بیکاری و در نتیجه افزایش میزان فقر، اشاره دارند. این در حالی است که نوار غزه به دلیل عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غزه در تابستان 2014 و خودداری کشورهای کمک کننده از اجرای طرحشان در بازسازی آن، اکنون با شرایط فاجعه باری روبرو است.  
 
بر اساس گزارش عاموس هرئیل، تحلیل گر مسائل نظامی که آن را در روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر کرد، ارتش اشغالگر اخیرا پیش بینی های هولناک بیشتری را ارائه کرده است. بر اساس پیش بینی های جدید،  روند نابودی  زیربناهای شهری در نوار غزه سریعتر و خطرناکتر از پیش بینی های گذشته است و پیش بینی های مربوط به سال 2020، اکنون محقق گشته اند. 
 
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین بر این باور است که این فروپاشی زیربناها، همان چیزی است که به شکل مستقیم بر نگاه جنبش حماس تاثیر خواهد گذاشت؛ مسئله ای که در نهایت می تواند به اتخاذ تصمیم جنگ جدیدی با اسرائیل بینجامد.    
 
هرئیل خاطرنشان کرد که پیش از تجاوز اسرائیل به غزه در سال 2014، هنگامی که شرایط اقتصادی نوار غزه کمی بهتر بود، دولت نتانیاهو از به تصویب رساندن اقداماتی برای کاستن سختی های غزه امتناع ورزید. پس از تجاوز، میزان انتقال کالا از طریق گذرگاه کرم ابو سالم پنج برابر شد و تعداد کامیونهای حامل کالا که به غزه تردد داشتند، به هزار کامیون در روز رسید.
 
اما رژیم صهیونیستی اکنون از اجرای تدابیری که به کاهش بحران انسانی در نوار غزه کمک می کند، سرباز می زند. هرئیل افزود درباره این موضوع، بین آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل و فرماندهان ارتش اسرائیل اختلاف نظر وجود دارد. همچنین اختلافاتی در مورد طرحهای نظامی علیه نوار غزه وجود دارد. 
 
هرئیل تاکید کرد لیبرمن همواره بر اتخاذ گامهایی سخت علیه غزه تاکید می کند، در حالی که نسبت به اندیشه های ارتش تردید دارد، ارتشی که عقیده دارد در صورت درگیری و رویارویی مسلحانه می توان ضربه شدیدتری به بازوی نظامی حماس وارد آورد، در حالی که می توان دولت غیرنظامی را به حال خود رها کرد. 
 
از طرف دیگر، هرئیل عقیده دارد که با پیشرفت تحقیقات علیه نتانیاهو، نهاد سیاسی متزلزل شده است که می تواند تصمیم‌گیری های امنیتی را به تاخیر بیندازد. 
 
این تحلیلگر بارز رژیم صهیونیستی همچنین اشاره کرد که ممکن است نتانیاهو از وخامت اوضاع و رسیدن به مرحله رویارویی و تجاوز دوباره به غزه استقبال کند تا با استفاده از روابط مستحکم خود با نظام مصر و سرگرمی کشورهای عربی به امور داخلی خود،  نگاه ها را از تحقیقاتی که باقی ماندن در پستش را تهدید می کنند، منحرف سازد. 
 
این سناریو دور از ذهن نیست، گرچه که محافل صهیونیستی چه در دولت و چه در صف مخالفان و شهرکهای اطراف غزه، از زمان پایان عملیات موسوم به«لبه محافظ» خواستار شکستن محاصره غزه از طریق ساخت دو گذرگاه دریایی و زمینی در مقابل شرطهایی همچون خلع سلاح مقاومت و غیره شدند.
 
انتهای پیام/
 

گمانه‌زنی‌ها درباره تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به غزه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار