همزمان با نگرانی اسرائیل از افزایش نفوذ محور مقاومت در خاورمیانه؛

تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان

آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار گسترش قلمرو ماموریت نیروهای یونیفل تا مرزهای شرقی لبنان شدند.

تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه ماموریت نیروهای یونیفل در لبنانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المنار، هم زمان با تلاش ها برای تمدید ماموریت نیروهای یونیفیل در لبنان، آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار گسترش قلمرو ماموریت این نیروها تا مرزهای شرقی لبنان شدند.

درخواست ها برای توسعه جغرافیایی منطقه ماموریت نیروهای یونیفیل در لبنان که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان هستند، در شرایطی است که رژیم صهیونیستی نگران است آزادسازی منطقه جرود عرسال در لبنان سبب افزایش نفوذ محور مقاومت در خاورمیانه شود.

هم زمان شدن تلاش های رژیم صهیونیستی برای توسعه جغرافیایی ماموریت نیروهای یونیفیل در لبنان، با ایجاد اصلاحات در قطعنامه هزار و هفتصد و یک، آن هم به بهانه مقابله با نقش حزب الله در عرصه های مختلف لبنان، نمی تواند اقدامی اتفاقی باشد. اصلاح این قطعنامه با این هدف است که محتوای قطعنامه مرزهای سوریه و لبنان را نیز شامل شود. تمرکز رژیم صهیونیستی بر این منطقه مرزی و تاکید این رژیم بر جلوگیری از بهره برداری حزب الله از این منطقه به عنوان منطقه امداد نظامی، نشان از وحدت برنامه ریزی و وحدت اهداف میان آمریکا و اسرائیل است. 

در همین زمینه نفتالی بنت، سرکرده حزب «خانه یهودی» ، در روزنامه وال استریت ژورنال، اقدامی تبلیغاتی را علیه پیروزی حزب الله در جرود عرسال آغاز کرده است. این وزیر صهیونیست تلاش حزب الله را به مبحثی پیوند زد که بر اساس آن گفته می شود ایران در پی آن است تا از مرزهای خود، راهی زمینی را تا شرق دریای مدیترانه بگشاید، در نتیجه تسلط گروه هایی چون حزب الله بر چنین مسیری موجب می شود ایران بتواند به صورت مداوم از هم پیمانانش در سوریه و لبنان، حمایت تسلیحاتی کند.

این وزیر صهیونیست در این روزنامه همچنین بر موضع اسرائیل مبنی بر اینکه اولویت اساسی مقابله با داعش نیست بلکه مقابله با ایران و هم پیمانان آن است، تاکید کرد. 

هم زمان با این جنگ تبلیغاتی، روزنامه هاآرتص فاش کرد مقامات صهیونیستی اندکی قبل از اعلام توافق آتش بس در جنوب سوریه در دیدارهایی که در اردن و آلمان با مشارکت مقامات روسی و آمریکایی برگزار شد، حضور یافتند. آنها در این نشست ها تاکید کردند هر گونه توافق درباره سوریه باید این هدف مورد نظر اسرائیل یعنی خروج ایران و حزب الله از خاک سوریه را تضمین کند. 

این روزنامه نوشت: وقتی توافق آتش بس در سوریه اعلام شد اسرائیلی ها غافلگیر شدند، زیرا در توافقی که اعلام شد شرایط مورد نظر اسرائیل درباره ایران و حزب الله، جدی گرفته نشد و حتی هیچ نامی از حزب الله و ایران در این توافق نیامده است. در نتیجه همین موضوع موجب شد تا رژیم اشغالگر از زبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به وضوح با این توافق مخالفت کند و آن را عاملی برای تثبیت حضور ایران در سوریه بخواند.

 

 

 

انتهای پیام/

آمریکا و اسرائیل خواستار گسترش قلمرو ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود.
آخرین اخبار