رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به مراکز شیمی درمانی سرطان گفت: تا پایان سال ۴۸ مرکز به منظور خدمت رسانی راه اندازی می‌شود.

بهره‌برداری از ۴۸ مرکز شیمی درمانی تا پایان سال ۹۶علی مطلق‌ رییس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با بیان اینکه در سند توسعه شبکه مراقبت سرطان سه نوع مرکز را تعریف کردیم، اظهار کرد: مراکز تیپ یک به منظور تشخیص و غربالگری سرطان، مراکز تیپ ۲ به منظور درمان سرطان و مراکز تیپ ۳ به منظور رادیوتراپی و شیمی درمانی و گاهی جراحی و خدمات تشخیصی راه‌اندازی شدند.

وی ادامه داد: مراکز تیپ ۳ یا مراکز جامع سرطان‌ خدمات رادیوتراپی و شیمی‌ درمانی و گهگاهی‌ جراحی و خدمات تشخیصی‌ به مردم می‌دهند که این خدمات تشخیصی‌ شامل ام‌آر‌آی‌، سی‌تی‌اسکن‌ و پِت‌ سیتی‌ اسکن است.

 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت تصریح کرد: مراکز جامع سرطان‌ با توجه به میزان شیوع این بیماری و دسترسی‌ عادلانه مردم در کشور توزیع شده‌اند زیرا ما در زنجیره‌ درمان سرطان‌ نیازمند خدمت‌رسانی‌ به مردم در زمینه شیمی‌درمانی بودیم.

 مطلق‌ عنوان کرد: با وجود اینکه خدمات شیمی‌ درمانی در کشور در بخش دولتی رایگان داده می‌شد اما کمبودهایی‌ داشتیم و از سال ۹۴ توسعه و تکمیل مراکز شیمی درمانی و رادیوتراپی را در دستور کار قرار دادیم.

 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به تعداد مراکز شیمی‌ درمانی در سند توسعه شبکه مراقبت سرطان‌ گفت: تا پایان سال ۴۸ مرکز شیمی درمانی به بهره‌برداری می‌رسد البته تعدادی از این مراکز ساخته شده و تا پایان شهریور‌ به بهره‌برداری می‌رسند.

 مطلق‌ یادآور شد: با راه‌اندازی این ۴۸ مرکز شیمی درمانی‌ نیاز مردم به این خدمات سرپایی تا حد زیادی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

۴۸ مرکز شیمی درمانی تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.