رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: کرسی بین المللی ما در تیراندازی متعلق به یک شخص نیست و از آن ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری اظهار داشت:در اصل بیش از 16 میلیارد در این فدراسیون بدهی وجود دارد و یکی از بدهکارترین فدراسیون‌های جمهوری اسلامی است.بالاخره مردم انتظار دارند یا کسانی که از فدراسیون طلبکار هستند توقع دارند که پول هایشان را پرداخت کنیم و ما موظف هستیم تا بدهی مان را به آنها پرداخت کنیم تا مشکلی از این بابت پیش نیاید.

او درباره مشکل فشنگ عنوان کرد:سلاح و تجهیزات فدراسیون یا از منابع داخلی تامین می شود یا خارجی.به نظر من در رابطه با تامین فشنگ از منابع داخلی هیچ مشکلی نداریم.معتقدم ارتباطات مان با کسانی که تولید کننده هستند ضعیف است و مطمئنا این مشکل در کوتاه مدت حل خواهد شد.از طرفی یک سری از تجهیزات است که از خارج از کشور وارد می شود که در این رابطه تابع سیاست های نظام هستیم و به هیچ عنوان در این قضایا دخالت نمی کنیم.در هر صورت وظیفه فدراسیون تامین فشنگ و سلاح است که فکر می کنم بین یک تا سه ماه آینده این مشکل را برطرف خواهیم کرد تا بتوانیم امکانات مناسب تری را از لحاظ تجهیزات در اختیار قهرمانانمان قرار دهیم تا آنها مانند گذشته بدون فشنگ تمرین نکنند.

وی در مورد بدهی فدراسیون تیراندازی به لازلو سرمربی اسبق تیم ملی گفت:او از فدراسیون طلبکار است و هر طلبی که مهدی هاشمی ریاست قبلی فدراسیون تیراندازی ایجاد کرده ما موظف به پرداخت آن هستیم و سعی می کنیم با تعامل سازنده و حداقل پرداخت رضایت لازلو را جلب کنیم.من قبلا تجربه این کار را در چندین فدراسیون که حضور داشته ام تجربه کرده ام و به نظر من با پرداخت های حداقلی می توانیم رضایت آنان را جلب کنیم.

دادگر درباره فشنگ هایی که در گمرگ باقی مانده است،بیان کرد:همکاران ما از روز چهارشنبه در حال تلاش هستند تا بتوانند این فشنگ ها را ترخیص کنند و از نظر ما هیچ مانعی برای ترخیص فشنگ ها وجود ندارد.

دادگر همچنین در پاسخ به این سؤال که شما خودتان با رأی دیوان رئیس شدید و حالا همین حکم برای مهدی هاشمی صادر شده آیا شما برنامه ای ندارید که به صورت دوستانه این مشکل را با هاشمی حل کنید، گفت: ما با کسی هیچ عناد و دشمنی نداریم؛ ما از وجود کسانی که در داخل گود یا خارج از گود هستند سعی داریم استفاده کنیم. در هر صورت هاشمی هم در طول این مدتی که در فدراسیون حضور داشت برای فدراسیون زحمت کشیده و هیچ کسی نمی تواند منکر این قضیه شود.مهدی هاشمی در حال حاضر کرسی بین‌المللی دارد و به نظر من این کرسی متعلق به هاشمی یا متعلق به ما نیست بلکه برای ایران است و پس بنابراین بر این باور هستم که این کرسی باید حفظ شود چرا که این موضوع مطمئنا می تواند سودهای خوبی را برای کشورمان داشته باشد.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سؤال که فدراسیون جهانی هنوز نام سیدمهدی هاشمی را به عنوان رئیس مطرح کرده آیا شما حرف او را تائید می کنید یا خیر گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم طبق خبری که یکی از خبرگزاری ها منتشر کرده بود این دوستان ایمیلی را به فدراسیون جهانی ارسال کرده بودند و آنها در پاسخ اعلام کرده بودند ما در مسائل داخلی کشورها از جمله دیوان ورود نمی‌کنیم و این مشکلات باید در داخل کشورشان حل شود. من هم بر این باورم که این مسائل را باید داخل حریم و چارچوب کشورمان حل و فصل کنیم و به اعتقاد من عریضه به بیگانگان بردن به مصلحت هیچ کسی در ورزش نیست.

او در مورد اصلی ترین هدفش در فدراسیون تیراندازی گفت:ما اگر مسائل را به 2بخش تقسیم کنیم؛هدف داخلی در بخش ساماندهی نیروی انسانی، ترمیم و بازسازی امکانات و وسایل فدراسیون است. درباره برنامه هایمان هم باید بگویم که طبق صحبت های سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان اصلی ترین هدف ما حضوری موفق در مسابقات 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو است.ما در گذشته در المپیک هیچ مدالی بدست نیاوردیم و تمام هدف ما این است که در المپیک 2020 برای اولین بتوانیم به مدال دست یابیم.در مسابقات آسیایی قبلا مدال کسب کرده ایم اما به دنبال ارتقای رنگ این مدال ها هستیم و با برنامه ریزی یک تا سه ساله بتوانیم به انتظاراتی که مردم از ما دارند دست پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون درپاسخ به این سوال که درباره اهداف پروازی چه کارهایی صورت خواهد گرفت،بیان کرد: ما خوشبختانه حدود 10 روز پیش موفق شدیم بعد از 2 سال تیم اهداف پروازی مان را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم و خدا را شکر آن ها درخشش خوبی داشتند و بین 18 تیم حاضر در این رقابت ها ورزشکاران ما توانستند به عنوان چهارم دست پیدا کنند. این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در آینده با تمرین‌های مستمر در این ماده نیز مدال داشته باشیم. ما تاکنون در ماده اهداف پروازی هیچ نماینده‌ای در المپیک نداشتیم اما برنامه ما این است که سهمیه المپیک در اهداف پروازی داشته باشیم. ما در رده‌های پایه نسبت به گذشته ضعیف عمل کردیم و این موضوع را باید به سرعت ترمیم کنیم چون پشتوانه سازی خوبی وجود ندارد. تنها سه چهار خانم عضو تیم ملی هستند که ما باید به دنبال پشتوانه‌سازی باشیم تا هم سهمیه بگیریم و هم درالمپیک 2020 مدال کسب کنیم.

او درباره همگانی کردن این رشته در آینده اظهار داشت:قهرمانان ما در این رشته از میان کسانی که به صورت آماتور فعالیت می کنند انتخاب می شوند و بعد از تمرین‌ها، به عنوان قهرمان شناخته می‌شود. ما نیز درصدد هستیم که در اواخر تابستان جشنواره‌ای را بین عشایر برگزار کنیم چناچنه تا آخر شهریور موفق شدیم این مسابقات را در یکی از استان های خوش آب و هوا برگزار خواهیم کرد در غیر اینصورت این مسابقات را در فصل زمستان برگزار می کنیم تا بتوانیم دوباره استعدادیابی را از این طریق انجام دهیم.

او در پاسخ به این سوال که اگر هاشمی کوتاه نیاید آیا شما حاضر هستید مجمع فوق‌العاده برگزار کنید یا خیر گفت: ما طبق قانون عمل می‌کنیم. اگر این حق برای هاشمی متصور است در خواستم این است که بدون حاشیه و جنجال این موضوع را پیگیری کند. زمانی که من به دنبال رای دیوان بودم و چندین بار نیز اخطار گرفته شد بدون حاشیه و سروصدا به دنبال کار قانونی بودم اما هنوز با وجودی که رایی گرفته نشده و حکم دیوان صادر نشده درست نیست که جنجال به پا کنیم چون در این صورت دود آن به چشم ورزشکاران خواهد رفت.من از همه عزیزان خواهش می کنم که در چارچوب قانون هر اقدامی که دارند انجام دهند و هیچ کسی مانع این عزیزان نیست.اگر این اتفاق افتاد مجمع فوق‌العاده برگزار می‌کنیم تا در این باره تعیین تکلیف شود. در آیین‌نامه‌ها راه برای همه باز است و برای اینکه به ورزش ایران لطمه نخورد، باید بی سر و صدا حق خودش را پیگیری کند.

او گفت: با توجه به اینکه برای بازی های آسیایی فرصت زیادی نداریم باید به جای اینکه مقابل یکدیگر باشیم، نباید رودروی هم قرار بگیریم.

دادگر در پایان مورد مربی تیم ملی تیراندازی اظهار داشت: هفته آینده اردوها تشکیل خواهد شد. فعلا با همان مربیان قبلی کار را ادامه خواهیم داد. بعضی ها معتقدند که باید از مربیان داخلی استفاده شود زیرا آنان به شدت در حال تلاش هستند ولی برای رسیدن به المپیک شاید لازم باشد از مربیان خارجی استفاده کنیم. در هر صورت ما یک گروه کارشناسی تشکیل می دهیم تا مواضع فدراسیون را در رابطه با جذب مربی خارجی اعلام کنیم. اگر مربی خارجی به ایران بیایند قطعا مربیان داخلی در کنار آن‌ها تجربه‌اندوزی خواهند کرد.

انتهای پیام/

صحبت های رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار