رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:باتوجه به طرح تحول سلامت سازمان های بیمه گر تعرفه خدمات پرستاری در منزل را تخت پوشش خود قرار دهند.

ضرورت تحت پوشش قرار گرفتن تعرفه خدمات پرستاری در منزلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ محمدرضا محمدی ساردو رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب تعرفه خدمات پرستاری در منزل توسط هیئت دولت در تیر ماه سالجاری گفت:این اقدام توسعه مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل را به دنبال دارد و به تبع آن شاهد افزایش سواد سلامت و آگاهی مردم در زمینه خود مراقبتی خواهیم بود با این قدم بزرگ پرستاری در کشور راهش را برای خدمت رسانی در سطح جامعه باز کرده است و می تواند علاوه بربالين در سطح جامعه براى انواع گيرندگان خدمت و مخاطبين نظام سلامت مثمر ثمر باشد.

وی گفت: مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل موسساتی هستند که جهت تامین مراقبت های پرستاری در سطوح مختلف نظام سلامت و بر اساس نیاز مددجویان مطابق با شرح وظایف و اختیارات تعیین شده پس از اخذ مجوز توسط افراد حقیقی یا حقوقی واجد شرایط و با صلاحیت دائر میگردد.


محمدی با اشاره به فعالیت سه مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل در جنوب کرمان تصریح کرد: جهت رفاه حال و لحاظ شدن حقوق شهروندان و افزایش رضایت مردم ازکیفیت خدمات مراقبت پرستاری در منزل و در راستای افزایش کیفیت خدمات در منزل براساس دستورالعمل نظارتی که از طرف معاونت پرستاری ابلاغ شده دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز اقدام به تشکیل شورای نظارت بردفاتر خدمات پرستاری درمنزل نموده و دراین راستا براساس چک لیست نظارتی ازدفاتر فعال در این حوزه بازدیدهایی به عمل آمد.

وی افزود: جلساتی با مسئولان فنی مراکز غیرفعال تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد و تذکرات کتبی و شفاهی در خصوص شرح وظایف ،چگونگی ارتباط با دفترHome care مستقر در بیمارستانها و انعقاد قرارداد و معرفی بیمار به مراکز فعال از سوی بیمارستان انجام شده و در اخرین جلسه مقرر شد حداکثر طی یکسال از زمان کسب موافقت اصولی مراکز خود را فعال نمایند در غیر این صورت براساس ضوابط کمیسیون ماده 20 دانشگاه تصمیم گیری خواهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان ینکه جیرفت این اقدام نقطه عطفی در عرصه پرستاری است که باعث ایجاد شغل پایدار مبتنی بر نیازهای مردم میشود، گفت: با توجه به طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی بیماران و ایجاد انگیزه برای پرستاران جوان جویای کار ضروری است سازمانهای بیمه گر تعرفه خدمات پرستاری در منزل را تحت پوش خود قراردهند.

محمدی گفت این مصوبه جایگاهی برای معرفی جامعه پرستاری به مردم دارد و افزود: زیرا وقتی پرستاران در منازل مردم حضور می یابند، سطح گسترده تری ازخدمات پرستاری را از این پس شاهد هستیم در حالیکه تا امروز تصور مردم از پرستاران فقط در بیمارستانها و ارائه خدمات درمانی در بخش های بستری بوده است ولی الان پرستاران می توانند قابلیت ها و توانمندی های خود را در حوزه گسترده تر و وسیع تری در ارائه طیف وسیعی از خدمات سلامت به مردم نشان دهند.

وی افزود: ارائه بسیاری از این خدمات در منزل حتی با پیشتبانی بیمه ای می تواند بسیار به نفع اقتصاد بهداشت و درمان کشور باشد و بار زیادی از دوش دولت بردارد و کمک بسیار شایانی در دریافت خدمات بهینه تر و مقرون به صرفه تر برای مردم و نظام سلامت باشد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: همچنين خدمات پرستاری در منزل می تواند مقداری از مراجعات مردم حتی درسطح اول و خانه های بهداشت در جامعه شهری و روستایى بکاهد و برخی از خدمات مورد نیاز مردم در این سطح با قیمت پایین تر و دسترسی آسان تر وکیفیت بهتر در منازل مردم به آنها ارائه شود.


انتهای پیام/س

سازمان‌های بیمه‌گر تعرفه خدمات پرستاری در منزل را تحت پوش قرار دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.