رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از ثبت چهار وقف جدید در ملایر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

ثبت 4 وقف جدید در شهرستان ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام عباسی،ئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به موقوفه بودن 63 درصد از اراضی ملایر این شهرستان را شهر واقفان خیراندیش دانست و افزود: ملایر از نظر موقوفات جایگاه برتر استان و جایگاه ویژه‌ای را در کشور به خود اختصاص داده است.

 وی با اشاره به وقفیات واقفان این شهرستان گفت: این وقفیات در بخش‌های مختلف آموزشی، درمانی، روضه‌خوانی و اطعام‌دهی و فرهنگی است و بزرگترین واقفان این شهرستان مرحوم سیف‌الدوله است که وقف‌های این واقف بزرگ ثمرات بسیار زیادی را برای مردم شهرستان داشته و باعث توسعه و پیشرفت ملایر شده است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به موقوفات سال جاری در ملایر از ثبت چهار وقف از ابتدای سال جاری تاکنون در ملایر خبر داد و گفت: این  موقوفات شامل دو مورد وقف در روستای ایرانه با هدف ترویج روضه حضرت زهرا(س) ، یک مورد وقف زمین بدر روستای قلعه علیمراد به منظور ساخت حسینیه پنج تن آل‌عبا(ع) و یک مورد وقف در روستای مهرآباد برای ایجاد تکیه ابوالفضل عباس(ع) بوده است.

 وی با بیان اینکه ارزش این تعداد موقوفات در سال جاری 500 میلیون تومان بوده که توسط اداره اوقاف ملایر ارزش‌گذاری شده است؛ افزود: تعدادی موقوفه منفعتی و انتفاعی نیز در سال جاری در شهرستان داشتیم، این موقوفات نیز در روزهای آینده به شمار موقوفه‌های ثبتی ملایر اضافه می‌شود.

 عباسی در ادامه با اشاره به نیازهای شهرستان در وقف خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز امروز واقفان ما باید نیت خود را در موقوفات با توجه به نیازهای روز از جمله بحث اشتغال، مسکن و موقوفات قرآنی داشته باشند.

انتهای پیام/ ش

ثبت  وقف جدید در شهرستان ملایر

 

برچسب ها: اخبار همدان ، وقف ، ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.