مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان از ثبت ۱۰ وقف جدید از ابتدای سال جاری در شهرستان همدان خبر داد.

ثبت ۱۰ وقف جدید در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام  محمد کاروند گفت:از ابتدای سال جاری، ۱۰ وقف جدید در سطح شهرستان همدان به ثبت رسیده است.


وی افزود: متاسفانه همدان موقوفه قرآنی ندارد،واقفان و مردم خیر باید با توجه به نیازهای روز جامعه وقف خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: «طرح وقف مصحف قرآن کریم» یکی از طرح‌هایی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف چاپ نشر و توزیع قرآن و ترویج فرهنگ غنی وقف در سطح جامعه به ویژه در مناطق محروم در دست اجرا است.

حجت‌الاسلام کاروند اظهار داشت: علاقمندان به وقف می‌توانند با پرداخت حضوری هدیه هفت هزار تومانی برای خرید هر جلد کلام الله مجید و پر کردن فرم وقف‌نامه، اسم خود را در لیست واقفان قرآن قرار دهند و از اجر و برکات اخروی این فعالیت قرآنی بهره ‌مند شود.

وی بیان کرد: جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» از برنامه‌های دیگر اوقاف استان است که از بهمن ماه سال گذشته ارسال آثار آغاز و تا اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشته است.

کاروند در ادامه گفت: طی این بازه زمانی، سه هزار و ۲۴۷ اثر از سراسر ایران به دبیرخانه اوقاف استان ارسال شد ه که اواسط تیر ماه سال جاری مراسم تجلیل از برگزیدگان انجام می شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: متأسفانه در استان همدان، وقف قرآنی وجود ندارد که می طلبد واقفان سلامت که فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته‌اند به وقف‌های قرآنی نیز توجه لازم داشته باشند.

انتهای پیام/ ش

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.