رجایی گفت: ایسف، ناتو و سیا نقش به‌سزایی در ناامنی افغانستان دارند، لذا مردم و مسئولین این کشور نباید منتظر کمک از جانب نهادهای بین‌المللی باشند.

دیپلمات سابق ایران در افغانستان:«علیرضا رجایی» دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران در بامیان در گفتگو با خبرنگار حوره افغانستان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جنایت هولناک تروریست‌ها و کشتار شیعیان در میرزا اولنگ اظهار داشت: امروز شاهد گسیل نیروهای تکفیری به خاک افغانستان هستیم و در حادثه تلخ میرزا اولنگ بیش از 60 تن از قوم هزاره که از شیعیان منطقه بودند، به قتل و غام رسیدند.

دیپلمات سابق ایران در افغانستان با اشاره به اینکه بنا به گفته منابع محلی عوامل این جنایات از اعضای طالبان هستند که به داعش پیوسته‌اند، افزود: قطعا مثلث شوم آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این جنایت قرار دارند چرا که با ایجاد رعب و وحشت در منطقه به راحتی می‌توانند به اهداف بلند مدت خود برسند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ، منطقه غرب آسیا همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اغلب تحولات مهم جهان در همین منطقه شکل گرفته است، تاکید کرد: این منطقه حلقه وصل سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا به یکدیگر است و بیشتر تحولات بشری از غرب آسیا نشات می‌گیرد.

رجایی با اشاره به اینکه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی عامل نا امنی در منطقه هستند، بیان داشت: همانطور که از زمان بروز تحولات جهان عرب و سقوط دولت‌های دیکتاتوری در چند سال اخیر را شاهد بودیم این مثلث شرور قصد بهره‌برداری از این اوضاع را داشتند که نمونه بارز آن ظهور و بروز گروه‌های تکفیری در منطقه است.

دیپلمات سابق ایران در افغانستان در پایان با تاکید بر اینکه ملت فهیم افغانستان باید به صورت بسیج عمومی با تروریست‌ها به مقابله بپردازد، اذعان داشت: همانطور که به کرات مشاهده کرده‌ایم، ایسف، ناتو و سیا نقش به سزایی در ناامنی کشور افغانستان دارند لذا مردم و مسئولین نباید منتظر کمک از جانب نهادهای بین‌المللی باشند و خود باید به فکر دفاع از وطنشان باشند.

وی با بیان اینکه تنها تجربه راهگشا برای بيرون ريختن بيگانگان از افغانستان يك بسيج عمومی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با بسيج ملی ازسرزمين خود دفاع كرد و پیروز  شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
آنها هم باید از بسیج ایران و حشدالشعبی عراق درس بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۴۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
باید مرجیعت افغانستان مثل مرجیعت عراق حکم جهاد و بسیج عمومی بدهد