رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری هکر شبکه اجتماعی خبر داد و گفت: متاسفانه برخی کاربران شبکه اجتماعی که با دانش و اطلاعات ناکافی در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند به راحتی گرفتار مشکلات می‌شوند.

رفتار تلافی جویانه سایبری، متهم و شاکی را به دردسر انداختبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حاج علی صالحی اظهار کرد: پس از مراجعه فردی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی برهک صفحه شخصی‌ شبکه اجتماعی‌اش و تغيير محتوای داخل پیج، پس از اخذ اظهارات شاکی و طی بررسیهای اوليه مشخص گرديد شخصی به هويت ناشناس در پی هک صفحه شاکی، سپس با ارسال پيام و تصاوير مختلف به آشنايان ايشان اقدام به هتک حیثیت شاکی کرده و در نهایت رمز صفحه مجازی شاکی را تغییر داده است.

وی افزود: طي بررسي‌هاي تکميلی بر روي دارندگان رمز ايميل شاکي، متهم شناسايی و با هماهنگي مقام محترم قضايی به اين پليس احضار شد و با به کارگيری روش هاي بازجويی فنی متهم به بزه انتسابی خود اعتراف و بيان نمود به دليل اينکه شاکی شماره وي را پخش کرده اين عمل را انجام داده است که در پایان متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانونی و صدور قرار تحويل مقام محترم قضايی گرديد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: توصیه می‌شود افراد با بالا بردن سطح دانش خود در استفاده از ابزار و امکانات فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی، مانع از بروز این چنین مشکلاتی برای خود و اطرافیان گردند.

سرهنگ صالحی اولین و اساسی‌ترین رکن فعالیت در فضای سایبر یا شبکه‌های اجتماعی را نگهداری از هرگونه رمز و پسورد خواند و ادامه داد: جهت دسترسی غیر مجاز افراد سودجو به اطلاعات ما در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی هرگونه رمز و پسورد شامل رمز ایمیل، رمز دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و... محرمانه است و به هیچ عنوان نباید در اختیار دیگران گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.