الزام شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در نمایشگاه الکامپ تهران از لزوم انتقال سرورهای تلگرام به ایران خبر داد .

الزام شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرورهای تلگرام به ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در نمایشگاه الکامپ تهران از لزوم انتقال سرورهای شبکه تلگرام به ایران سخن گفت و اظهار داشت: مصوبه شورای عالی فضای مجازی در مورد شبکه های اجتماعی بومی این است که اگر فعالیت آن ها مورد تایید قرار گیرد، می توانند از خدماتی مانند سرویس صوتی و پرداخت اینترنتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مصوبه این شورا در مورد شبکه های اجتماعی خارجی، تلگرام را ملزم به انتقال سرورهایش به داخل ایران می کند.

گفتنی است: بیش از 80 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند و انتقال سرورهای این شبکه به داخل کشور برای دسترسی نهادهای حاکمیتی و امنیتی مدتهاست نقل محافل و جلسات فضای مجازی است، از ضرب العجل پلیس فتا برای انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران تا تاکیدات مسئولان برای انجام آن، این موضوع را همچنان در کش و قوس‌های انتقال سرورها به ایران قرار داده است.

باید دید اینبار که مسئولان مصرانه تصمیم به انتقال سرورهای تلگرام به ایران گرفته و گفته اند برای ادامه برخی فعالیت ها، تلگرام باید مورد تایید شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد، این موضوع تا چه حد عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

تلگرام باید سرورهای خود را به داخل ایران منتقل کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار