فرماندار اردبیل؛

بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی هزینه می‌شود

فرماندار اردبیل گفت: بیش از 90 درصد آب اردبیل در بخش کشاورزی هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار اردبیل با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی هزینه می‌شود، گفت: انتظار می‌رود برای صرفه‌ جویی در مصرف آب اقدامات اساسی شود تا بتوانیم مشکلات پیش روی آب را در اردبیل حل کنیم.

وی از برنامه ‌ریزی برای صرفه ‌جویی آب در مناطق روستایی به ویژه در بخش کشاورزی خبر داد و بیان کرد: نیاز است مسوولان ذیربط شهرستان‌ های نیر ، نمین، سرعین و اردبیل راهکارهای اساسی را ارائه دهند تا بتوانیم در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

فرماندار اردبیل گفت: اجرای طرح ‌های نوین آبیاری کشاورزی برای مقابله با بحران آب در اردبیل باید مبنای کار قرار بگیرد.

زنجانی افزود: بحران آب در دشت اردبیل جدی است و نیازمند برنامه مدون مدیریت منابع آبی در دشت اردبیل هستیم.

وی بر لزوم فرهنگ ‌سازی مصرف آب تاکید کرد و گفت: در وضعیت فعلی با کمبود منابع آبی به ویژه در بخش روستایی مواجه هستیم و انتظار می ‌رود دستگاه ‌های متولی نسبت به فرهنگ ‌سازی برای مدیریت مصارف آبی اقدام کنند.

وی افزود: با برنامه ‌ریزی منسجم می‌ توان نسبت به احیای منابع آبی اقدام کرد و ضروری است راهکارهای کارشناسی در راستای مبارزه با بحران آب به کار گرفته شود.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به این که مهم ‌ترین محصول تولیدی کشاورزی اردبیل سیب ‌زمینی است که متاسفانه در این زمینه آب زیادی هدر می‌ شود و انتظار می ‌رود اجرای طرح‌ های نوین آبیاری توسط جهاد کشاورزی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/ح

بحران آب در دشت اردبیل جدی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.