دومین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری باحضور استان های ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه در حال برگزاری است.

برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری برای زاگرس‌نشینانبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت استاندار همدان با اشاره به اینکه این جشنواره میتوانددر جذب گردشگر تأثیرگذار باشد گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند مهمترین و تأثیرگذارترین سازمان در اشتغال و توسعه کشور باشد.

وی با بیان اینکه همدان به واسطه برگزاری جشنواره های مختلف میتواند به جذب گردشگر کمک و در توسعه استان نقش داشته باشد ادامه داد: در بسیاری از کشورهای همسایه از گردشگری، صنایع دستی و نساجی خود درآمدزایی می‌کنند و ما با وجود این طبیعت زیبا، میراث‌های پایدار و ارزشمند و صنایع دستی بسیار نمونه در سطح جهان، می‌توانیم قسمت بزرگی از اقتصاد و اشتغال را به امر گردشگری اختصاص دهیم.

استاندار همدان افزود: مدیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بسیار خوش‌ذوق است، این مدیر در ارتباط با معرفی شرایط استان در امر گردشگری، صنایع دستی و میراثی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نیکبخت با اشاره به اینکه برگزاری این برنامه تبادل اطلاعات و سنت‌هاست و می‌تواند ارزشمند باشد، تصریح کرد: اگر گردشگری را به گونه‌ای که کشور  شایستگی آن را دارد عرضه و تقویت کنیم، به راحتی می‌توانیم از فروش نفت چشم ‌پوشی کنیم.

وی پیشنهاد برگزاری برنامه‌ای برای زاگرس‌نشینان از  سوی میراث فرهنگی را مطرح کرد و ادامه داد: این سازمان می‌تواند برای زاگرس‌نشینان با انواع سلایق، انواع  غذاها و نمونه‌های گردشگری که تمایل به حضور در این گونه برنامه‌ها دارند، در ماه‌های خوب همدان از لحاظ وضعیت آب و هوایی مراسم‌های این چنینی داشته باشد.

در دومین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری چهار استان ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه به مدت سه روز در باغ نظری همدان حضور دارند.

انتهای پیام/ص.ف

برگزازی جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.