معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برگزاری جشنواره منطقه ای غذا در همدان خبر داد.

همدان میزبان جشنواره منطقه ای غذابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی خاکسار معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با افزود: جشنواره منطقه‌ای غذا با حضور چهار استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان از 18 تا 20 مردادماه در همدان برگزار خواهد شد.

 وی به هدف برگزاری این جشنواره اشاره کرد واظهار داشت: معرفی وترویج غذاهای بومی، برندسازی رستوران‌ها و معرفی آشپز و سرآشپزها را از جمله اهداف برگزاری این است.

خاکسار معرفی غذاهای سنتی و دمنوش‌ها ، انواع پیش غذاها و دسرها و معرفی افرادی که تاکنون فرصت بروز استعداد خود را نداشتند را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد.

 معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد:  دراین جشنواره موسیقی سنتی وبومی 4 استان شرکت کننده  نیز اجرا خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش پیش‌بینی شده است،خاطر نشان کرد: در بخش نمایشگاهی هم  فعالان بخش خصوصی غرفه‌هایی را ایجاد خواهند کرد که در آن سوغات، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی را عرضه می کنند.

 خاکسار با اشاره به اینکه دراین جشنواره که  درقالب  سه بخش پیش غذا و دسر، غذا و نوشیدنی با یکدیگر رقابت خواهند کرد ادامه داد: از استان 3 غرفه بعنوان برترین‌ها ی استان نیز حضور دارند ورقابت خواهند کرد.

این مسئول اضافه کرد:در این مدت نیزکارگاه‌های آموزشی در یک دوره برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاوه برحضور استادان کشور از استان همدان هم دو داور استانی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ ج

 جشنواره منطقه ای غذا در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.