رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: بازار حلال بالای ۲ هزار میلیارد است و در حوزه صادرات ضعیف هستیم.

 بهروز جنت رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو و مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اینکه ما در کشور موضوع برند حلال را داریم اما از نظر صادرات موادغذایی با نشان حلال و گرفتن بازار حلال در دنیا ضعیف هستیم، گفت: متاسفانه صنایع غذایی ما به بحث نشان حلال توجهی ندارند.

 وی با بیان اینکه در کشور ما در حوزه صادرات موادغذایی خوب عمل نشده است، افزود: صنایع غذایی ما صادرات زیادی به سایر کشورهای دنیا ندارند و فقط برخی محصولات مانند شکلات و شیرینی به کشورهای مختلف صادر می شوند.

 رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو  با اشاره به تعداد شرکت ها و کارخانه هایی که  نشان حلال را اخذ کرده اند، عنوان کرد: تاکنون 700 شرکت یا کارخانه تولید موادغذایی از سازمان غذا و دارو نشان حلال را برای صادرات گرفته اند و سایر شرکت ها و تولیدکنندگان داخلی به دلیل اینکه تمام محصولات داخلی حلال هستند و مردم ایران آن مصرف می کنند به دنبال اخذ گواهینامه یا نشان حلال نیستند.

 جنت افزود: صنایع غذایی ایران نگاهی به بیرون از مرزهای کشور ندارند که باید این نگاه تغییر کند البته در آذرماه همایشی بین المللی با عنوان مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود که قصد داریم موادغذایی با نشان حلال را به کشورهای میهمان معرفی کنیم و در این زمینه پیشرفت هایی داشته باشیم.

 رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با بیان اینکه  بازار حلال در دنیا بالای 2 هزار میلیارد دلار است، گفت: حرکت به سمت صادرات موادغذایی با نشان حلال برای کشور ما ارز آوری داشته و در راستای اقتصاد مقاومتی است و 2 هزار میلیارد دلار بازار کوچکی نیست و ما باید برای سهیم شدن در این بازار  گام برداریم.

جنت با اشاره به کیفیت محصولات غذایی تولید داخل برای صادرات تاکید کرد: ایران از نظر کیفیت جزء بهترین کشورهایی است که در منطقه خاورمیانه موادغذایی تولید می کند و سطح کیفیت تولیدات موادغذایی در کشور ما موجب افتخار است اما باید بدانیم که شرط ورود به بازار حلال فقط کیفیت خوب موادغذایی نیست بلکه در گرفتن بازارهای بین المللی پشتیبانی، حمایت و بازاریابی نیز نقش دارد.

 رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو  اظهار کرد: اگر هم بتوانیم بخشی از بازار حلال دنیا را بگیریم باز هم حفظ آن مهم است زیرای رقبایی زیادی در موادغذایی با نشان حلال در دنیا وجود دارند و برای آنکه بازار حلال را از دست ندهیم باید علاوه بر توجه به کیفیت و عرضه، قیمت موادغذایی با نشان حلال را در برابر رقبا پایین بیاوریم تا محصولات فروش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

 بازار چند هزار میلیاردی غذای حلال در دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار