برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم تابستانی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از پایتخت پر از دود و دم باید آدرس مکان دیدنی خوب داشته باشید تا حال و هوای خوبی برای شروع هفته کاری جدید داشته باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است  تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان: "آبشار تهران" در انتهای بزرگراه شهید خرازی با مساحتی بالغ بر 200 هکتار است.

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

 تماشای «آبشار تهران» را در از دست ندهید

آبشار تهران در سال 1390 در محدوده شهرداری منطقه 22 تهران، احداث شده است و  در ارتفاعات شمال غربی پارک جنگلی «لتمال کن»قرار دارد. این مجموعه یکی از نقاطی است که همواره مورد توجه تهرانگردان و طبیعت دوستان بوده است. پوشش گیاهی "آبشار تهران" شامل گونه های گیاهی مثل چنار، بیدمجنون، تبریزی ، سرو نقره ای، اقاقیا، توت‌ و ازگیل است.

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

آبشار تهران دارای کوچه باغ هایی در دل کوهستان است و با استفاده از مصالح طبیعی سنگ و چوب ساخته شده و طرّاحی شیب پیاده راه‌های آن به شکلی است که  کودکان و سالمندان  هم  در صورت تمایل  می توانند تا بالاترین ارتفاع به کوهپیمایی بپردازند.

این آبشار با الهام از باغ‌های سنتی ایرانی به صورت طبقه طبقه ساخته شده و هر طبقه شامل فضای سبز، آلاچیق و برکه‌ای متفاوت از طبقه دیگر است. در ساخت این آبشار از مصالحی استفاده شده است که با طبیعت همخوانی دارد. آبشار مصنوعی نیز در بالاترین ارتفاع مجموعه قرار دارد.

 تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

 تماشای برکه های کوچک و بزرگ« آبشار تهران»  را در گرمای تابستان فراموش نکنید

در آبشار تهران  برجی وجود دارد که در نگاه نخست شبیه یک آلاچیق بزرگ چوبی است و در نقطه میانی آن، برکه ای کوچک قرار دارد. در اطراف این آلاچیق نیمکت هایی برای استراحت و اتراق گردشگران و تماشای مناظر پایین دستی آبشار در نظر گرفته شده، برکه های کوچک و بزرگ اطراف آلاچیق، که به شکل استخر ساخته شده اند، فضای جدیدی را برای گردشگران ایجاد کرده است.

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

وجود نیلوفر آبی با گل‌ هایی به رنگ صورتی و سفید، برکه ای طبیعی و زیبا را تداعی می کنند. نخل‌ های مرداب و جگن، انواع کاکتوس‌ ها، همچنین سماق آمریکایی، سید الاشجار، بلوط و موگو، درختانی هستند که سایه ای دلچسب را در سنگ فرش خیس پیاده راه‌ ها بوجود آورده است. انواع درختان میوه مثل گیلاس، آلبالو و گردو که طراح و سازنده  آبشار در مسیر برکه ها کاشته است نشان از آشنایی او با باغ های ایرانی دارد.

برای رسیدن به برکه ها، می توانید یکی از این دو راه را در پیش بگیرید. یکی از این دو راه سنگی در سمت چپ آبشار واقع شده است و دیگری راهی است که از طریق پلکان طویل پیچ در پیچی در سمت راست آبشار قرار دارد که شما را به برکه‌ ها می رساند. 

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

 امکانات رفاهی آبشار تهران

از جمله امکانات رفاهی و خدماتی آبشار تهران می توان به 25000 متر مسیر کوهپیمایی، آبشار مصنوعی، آبراه‌ ها و جویبارها، 8 برکه سنگی با مساحت 7500 مترمربع، 2000 متر مسیر دوچرخه سواری، رستوران سنتی، 33 واحد آلاچیق، 2000 واحد پارکینگ، مسجد با مساحت 400 مترمربع، باغ گیاهان دارویی، باغ گل با مساحت 2 هکتار، مسیر کالسکه سواری و وجود سالن آمفی تئاتر اشاره کرد.

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

 توصیه مسیر یاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به آبشار تهران

 مهم‌ترین مسیر دسترسی به آبشار تهران، استفاده از خودروی شخصی و ورود به بزرگراه شهید همت است. تابلوهای آبشار تهران را در همت غرب و در کنار خروجی شهرک شهید باقری دنبال کنید تا به مجموعه گردشگری و تفریحی آبشار تهران که  بعد  از جنت آباد و روبروی دریاچه چیتگر قرار دارد، برسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار