در برابر مکتبی که به ما حیثیت بخشید، این مکتبی که به ما حیات داد،‌ حیات اسلامی داد مسئول هستیم.

زندگی نامه شهیدحسینی لواسانی/در برابر مکتبی که به ما حیثیت بخشید، مسئول هستیمبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید محمدباقر حسینی لواسانی سال 1322 در یکی از محلات قدیمی تهران و در خانواده ایی روحانی متولد شد. ایشان همزمان با تحصیل علوم جدید تحصیلات قدیمه را طبق یک سنت خانوادگی ادامه داد خیلی زود در زبان عربی پیشرفت کرد و همین امر موجب فهم و تبحر او در فقه و اصول به خصوص فلسفه گردید.


ایشان در سال 41 وارد دانشکده پزشکی تهران شد و در سال 53 در رشته جراحی گوش و حلق و بینی به تخصص رسید. وی در دوران انقلاب دوشادوش مردم غیور و مبارز ایران به فعالیت بر ضد طاغوت پرداخت و در سال 58 به ریاست مدرسه عالی بهداشت برگزیده شد.
شهید مدتی بعد همراه دوستان خود واحد پزشکی حزب جمهوری را بنا نهاد. ایشان به همراه دکتر فیاض بخش طرح سازمان بهزیستی را به شورای انقلاب ارائه نمود و مدتی بعد به تصویب رسید.

ما در مقابل مکتب و انقلاب اسلامی مسئول هستیم


او همواره می گفت: «ما در برابر مکتبی که به ما حیثیت بخشید، این مکتبی که به ما حیات داد،‌ حیات اسلامی داد مسئول هستیم. [مگر] در این جهان چه بودیم؟ ما را کسری ها و قیصرها منکوب کرده بودند. شرق و غرب، آمریکا و شوروی با ما مانند بربرها معامله می کردند و اکنون ما در سایه عنایات خدا و در زمینه مکتب، اسلام، ‌اسلام عزیز، ‌اسلام عظیم، حیات مجدد پیدا کردیم»

تلاش برای اصلاح ساختار اقتصادی و خودکفایی کشور


شهید لواسانی اگر چه در رشته پزشکی تخصص داشت اما توانسته بود در سایه تعالیم غنی اسلامی در همه ابعاد مدیریتی صاحب فکر و اندیشه باشد. او معتقد بود با توجه به سیل توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی باید آمادگی مقابله و رویارویی با هر تهدید و خطری را در کشور فراهم کرد. شهید لواسانی معتقد بود «.ما هنوز اقتصاد اسلامی سالمی نداریم و اقتصاد ما دنباله اقتصاد غرب زده زمان طاغوت است. ما باید سادگی و بی پیرایگی را در جامعه مان تشویق کنیم. ما باید یک اقتصاد کشاورزی داشته باشیم که تولید کشاورزی ما واحد تعیین ارزش ها باشد، هنوز فاصله بین قیمتی که برای محصولات کشاورزی گذاشته ایم و قیمتی که برای محصولات صناعی وجود دارد بسیار زیاد است.... و بنابراین باید یک فکر اساسی بشود»

شهید مدتی نیز به عنوان عضو کمیته پزشکی ستاد انقلاب فرهنگی با این ستاد همکاری کرد. او آرزویی جز وصال معبود نداشت و همیشه می گفت: «من از نظر جسمی بنیه و استعداد اسلحه بدست گرفتن و در خط مقدم جبهه جنگیدن و از سنگری به سنگر دیگر رفتن را ندارم، اما شهادت را از خدا طلب می کنم.»

سر انجام به آرزوی دیرینه اش رسید و در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در حادثه تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل به مقام رفیع شهادت نائل آمد.


انتهای پیام /

بیوگرافی شهیدمحمدباقرحسینی لواسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار