بابایی گفت: تاكنون بیش از 91 میلیارد دلار در توسعه پارس جنوبی هزینه شده و پروژه توسعه آن تا سال 97 پایان می باید.

توسعه پارس جنوبی تا سال 97 پایان می‌یابدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علمدار بابایی مدیر عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی در نشستی با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت كه در عسلویه برگزار شد،اظهار داشت: تا كنون بیش از 91 میلیارد دلار در توسعه پارس جنوبی هزینه شده و توسعه مجتمع گاز پارس جنوبی تا سال 97 تمام می شود،این اتفاق آغاز زنجیره ارزش آفرینی خواهد بود.

وی ادامه داد: بین 60 تا 63 میلیارد دلار هزینه تجهیزات مختلف به كار رفته در توسعه پارس جنوبی بوده است.

علمدار بابایی گفت: چالش بزرگ ما در زمان تحریم ها تامین قطعات یدكی مورد نیاز مجتمع بود. در گذشته قطعات یدكی در كارگاه های پالایشگاه ها تولید می شد، اما با گسترده شدن حجم كار در مجتمع باید از توان شركت های داخلی نیز در این بخش استفاده كرد.

وی افزود: برای استفاده از توان شركت های داخلی از سال 93 قدم های خوبی برداشته ایم اما با برخی از موانع قانونی نیز روبرو هستیم كه امیدواریم رفع شود و امسال بتوانیم مشكلات در داین مسیر را كمتر كنیم.

مدیر عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح كرد: از دو سال قبل تاكنون تقریبا تمام مشكلات ما در زمینه كارت های الكترونیكی با اتكا به توان متخصصان داخل كشور حل شده و امروز برای ساخت سیستم كنترل بومی برنامه ریزی می كنیم.

وی در پایان گفت: یكی از مهمترین فعالیت های ارزش آفرین در پالایشگاه انجام تعمیرات اساسی است. در این زمینه به كمك یكی از سازندگان داخلی موفق به تولید شیرهای پروانه ای شده ایم. اما در زمینه تولید بال و كنترل ولو ها مشكلات فراوانی وجود دارد كه امیدواریم استصنا در این زمینه از مجتمع گاز پارس جنوبی حمایت كند.


انتهای پیام/

هزینه توسعه پارس جنوبی بیش از 91میلیارد دلار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار