کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی مبتلا به جامعه یکی از مهمترین رسالت رسانه‌ها در عصر حاضر است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در مجتمع پذیرایی پردیس ساری برگزارشد، با اشاره به اینکه در آغاز قرن ۲۱ و در هزاره سوم زندگی در جامعه دچاز تغییر و تحول شده است، گفت: در عرصه تولید اخبار دو وظیفه ارسال سریع اخبار و انتقال واقعیت برای اصحاب رسانه پیش بینی شده است.


وی با بیان اینکه سرعت انتقال اطلاعات در فضای مجازی شکسته شده است، افزود: سرعت ارسال اخبار بسیار افزایش یافته و انتشار اخبار به سرعت موجب شده است تا فرصتی جدید فراهم شود.


سرهنگ باقری با تاکید بر این که یکی از مشکلاتی که باید در عصر جدید به آن توجه شود افزایش دانش اجتماعی است، افزود: جوانان در عصر جدید درگیر هزاران چالش هستند، از این رو وظیفه رسانه‌ها سنگین و تاثیرگزار است و رسانه‌ها نیاز به تولید محتوا و تولید دانش در برابر دشمن دارند.


وی با بیان این که رسانه‌ها باید به مسایلی که نظام جمهوری اسلامی به آن مبتلا است بپردازند، گفت: کمک به گسترش سلامت جامعه و گسترش امنیت اجتماعی از وظایف رسانه‌ها است.


سرهنگ باقری افزود: امروز در دنیای اطلاعات تولید محتوای سالم نیاز زندگی اجتماعی است و در این زمینه رسانه‌ها نیز نقشی ارزنده دارند.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به این که امروز عصر انفجار اطلاعات است و نانو فناوری و بیوفناوری در این عصر مشهود است، گفت: استفاده مطلوب از فناوری‌های اطلاعاتی از مهمترین ابزار‌ها در تنویر افکار عمومی است.


وی آگاهی بخشی و انتشار اخبار دقیق و درست را از مهم‌ترین نیاز‌های خبری دانست و افزود: سرعت در انتقال اطلاعات مهم‌ترین عنصر فعالیت خبرنگاران است و با گسترش شبکه‌های تکنولوژی و فضای مجازی فرصتی استثنایی است که به بهترین وجه خبرنگاران از آن باید بهره گیرند.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، افزایش دانش اجتماعی مردم و جوانان را نیاز امروز جامعه دانست و تاکید کرد: دشمنان در تهدید نرم کار می‌کنند و وظیفه رسانه‌ها در این زمینه سنگین است و رسانه‌ها وظیفه تولید دانش در برابر تهدید نرم اجتماعی را برعهده دارند.


انتهای پیام/ع


رسالت رسانه‌ها در دنیای امروز کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.