مهمترین اهداف نیروی انتظامی به عنوان یک نهاد مردمی و حاکمیتی تولید و گسترش امنیت و احساس امنیت در جامعه است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در نشست با مدیران کانال های تلگرامی، گفت: رفتار مسئولانه آحاد جامعه نشانگر تعالی فرهنگ و اخلاق اجتماعی است.

وی افزود: احساس امنیت از مولفه های اصلی وجود امنیت در جامعه است که ایجاد آن با استفاده از فضای مجازی و رسانه ها امکان پذیر است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه رفتار مسئولانه آحاد جامعه حاکی از تعالی فرهنگی و ارتقاء اخلاق اجتماعی افراد آن جامعه است، گفت: نظام اطلاع رسانی روشنگرانه، همسو و دقیق در کشور که در راس آن صدا وسیما قرار دارد می تواند در جهت تولید ارزش های فرهنگی امنیت ساز نقش آفرینی کند .

سرهنگ باقری با تاکید بر افزایش اطلاعات و دانش حقوقی کاربران در حوزه فضای مجازی، افزود: باید یک تعامل و همگرایی هوشمندانه ای بین پلیس و مدیران رسانه وجود داشته باشد و رسانه ها باید از قوه تعقل و تغکر رسانه ای در جهت تولید محتوا به خوبی استفاده کنند .

وی با تاکید بر توسعه پیشگیری اجتماعی هوشمندانه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی گفت: برای توسعه فرهنگی کشور باید نسبت به ارتقاء فرهنگ ملی،مذهبی،دینی،ایرانی تلاش کنیم و فرهنگی را که مورد پذیرش جامعه اسلامی و دغدغه مردم فهیم ایران و از الزامات حاکمیتی است، رقم بزنیم .

وی اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را از مهمترین آسیب های اجتماعی مبتلا به استان برشمرد و افزود: حضور هوشمندانه پلیس در مسائل فرهنگی یکی از مهمترین رویکردهای نیروی انتظامی در مقابله با آسیب های اجتماعی است و رسانه های مجازی در ارتقای فرهنگ عمومی بیشترین مسئولیت و تاثیر را دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سامانه ۱۹۷ را یکی از مهمترین پل های ارتباطی بین مردم و پلیس عنوان کرد و گفت:افزایش مشارکت مردم با پلیس سبب افزایش اعتماد عمومی و در پی آن موجب افزایش امنیت و احساس امنیت در جامعه خواهد شد .

سرهنگ حسن محمد نژاد رئیس پلیس فتای استان در این نشست با بیان این که جهل به قانون در جرائم رایانه ای رافع مسئولیت نیست، افزود: مدیران کانال های تلگرامی باید با مطالعه دقیق قوانین و مقررات در حوزه فضای مجازی، آگاهی لازم را کسب کنند .

وی گفت: پلیس همواره به دنبال تعامل و همکاری با رسانه های مجازی در راستای برقراری نظم و امنیت اجتماعی و ارتقاء احساس امنیت در جامعه است.

انتهای پیام/آ

ایجاد امنیت هدف اصلی نیروی انتظامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار