مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان :راه‌اندازی 4 مارینا از ساحل بندر چمخاله تا ساحل بندر آستارا در گیلان هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان بابیان اینکه با راه اندازی مارینا در سواحل گیلان می‌توان حجم قابل‌توجهی از مسافران جاده‌ای را به حمل‌ونقل دریایی کشاند افزود: برای ایجاد یک شبکه گردشگری دریایی در سواحل استان نیاز به چندین مارینا در طول سواحل استان گیلان داریم وایجاد دومین مارینا توسط بخش خصوصی در بندر چمخاله با این هدف انجام‌شده و در آینده نیز ایجاد یک مارینا در بندر آستارا را نیز در دستور کار قراردادیم.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت نخستین مارینای شمال کشور بزودی با بخش خصوصی بسته خواهد شد افزود: این مارینا شامل چند پست اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های کوچک و بزرگ مسافری و یک محوطه خدماتی به مساحت پنج هکتار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان میزان سرمایه‌گذاری شده در طرح  مارینای بندر انزلی توسط بخش خصوصی را حدود 80 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری بخش دولتی نیز حدود 110 میلیارد تومان است که قرار است مارینای بندر انزلی در پنج فاز تعریف‌شده و بخش دریایی تا پایان امسال به بهره‌برداری رسد.

حسین چراغی بیان اینکه گیلان به لحاظ تراکم جمعیت در سواحل کشور مقام اول را دارد و این موقعیت جغرافیایی یک شاخص مهم در رشد صنعت گردشگری دریایی محسوب می شود افزود: سالانه به‌طور متوسط 10 میلیون نفر گردشگر دریایی وارد استان گیلان می‌شوند.

وی بابیان اینکه با ایجاد این ماریناها در طول سواحل گیلان می‌توان حجم قابل‌توجهی از مسافران جاده را به حمل‌ونقل دریایی کشاند تصریح کرد: امیدواریم با الگوگیری از استان گیلان در سواحل استان مازندران نیز ماریناهای دیگری ایجاد شوند تا بتوانیم خط ساحلی شمال کشور را به این شبکه حمل‌ونقل دریایی متصل کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

ساخت مارینا در سواحل گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.