سامانه‌ی یکبارچه مدیریت املاک کشور به صورت پایلوت در گیلان، البرز و کرمان ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ استاندار گیلان نخستین جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان در سال 96 با اعلام این خبر گفت: ایجاد این سامانه‌ علاوه بر رعایت حقوق شهروندی مردم نسبت به جلوگیری از فساد اداری، کاهش مراجعات مردم به ادارات و پاسخگویی دقیق و خدمت بیشتر به آنان از موارد درنظر گرفته شده در این سامانه محسوب می شود که بسیار مهم و پسندیده است.

محمدعلی نجفی به نقش تأثیرگذار کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌‌ی استان در تحقق اهداف از پیش تعیین شده اشاره کرد و افزود : جلسه‌ی اصلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان عصاره‌ای از کارگروه‌های تشکیل شده به صورت تخصصی است که برای کاربردی و اجرایی کردن آن تصمیمات در این جلسه بحث و بررسی می‌شود.

وی به تشکیل جلسات ماهانه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان اشاره و خاطر نشان کرد : انتظار ما بر این است حداقل 2 جلسه در طول ماه توسط کارگروه‌های تخصصی برگزار و با اقدامات کارشناسی دقیقی که انجام می گیرد موانع و مشکلات پیش‌رو به جلسات شورای استانی ارجاع شود.

استاندار گیلان به احیاء منطقه‌ی ویژه اقتصادی آستارا پس از 18 سال توسط دولت اشاره و خاطر نشان کرد : متأسفانه پس از این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص پویایی این منطقه بسیار کمرنگ عمل کرد که انتظار ما بر این است این موضوع و همچنین مناطق ویژه‌ی دیگر همچون چمخاله با جدیت هرچه تمامتر پیگیری و سازمان بنادر و دریانوردی کشور با دید وسیعتر نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کند.

نجفی به طرح موضوع بهره‌مندی از ظرفیت بانک‌های خصوصی در پروژه‌های مختلف استان در نشست استانداران با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت : متأسفانه بانک‌های خصوصی در سال های گذشته با انباشت منابع سرمایه گذاری مناسب در داخل استان ندارند و این منابع را در جاهای دیگر خرج می کنند.

وی با بیان اینکه مسائل انتظامی ، امنیت و احترام آنان در طی این سال‌ها از سوی مدیران حفظ شده اظهار داشت : در این میان در برهه‌هایی که مشکلاتی برای آنان حادث می‌شود مدیران استانی برای رفع آن باید ورود پیدا کنند.

دکتر نجفی با بیان اینکه در سال گذشته بانک‌های خصوصی فقط در حدود یک درصد برای گیلان اثربخشی داشتند افزود : با تکلیفی که انجام می‌گیرد در سال جاری باید از ظرفیت بانک‌های خصوصی بیش از پیش بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به بهره‌مندی خوب مددجویان کمیته‌ی امداد و بهزیستی از ظرفیت تسهیلات بانک‌های استان اظهار داشت : در سال گذشته مددجویان کمیته امداد بیش از 100 درصد از منابع تعیین شده تسهیلات دریافت کردند.

استاندار گیلان به پیگیری‌های صورت گرفته در بخش برق استان پس از وقوع برف سنگین سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد : تاکنون بیش از 19 میلیارد تومان از اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان توانیر به استان پرداخت شده واز ابتدای اسفند تاکنون بیش از 260 کیلومتر از شبکه های فرسوده برق نوسازی شده است.

نجفی اقتصاد دریامحور را یکی از بحث های اساسی کارگروه اقتصاد مقاومتی و ستاد ساماندهی سواحل استان عنوان کرد و اظهار داشت : بحمدا... مردم ما به دنبال استفاده از ظرفیت سواحل با در نظر گرفتن نظام فرهنگی و ارزشی حاکم بر کشور هستند و در این مسیر موظف به تهیه‌ی امکانات برای آنان هستیم.

وید تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی با استناد به قانونی که مصوب قبل از انقلاب است موانعی را در بخش سواحل ایجاد کرده که با توجه به تغییر نگرش، تعاریف و فرهنگ بهره‌مندی از سواحل پس از انقلاب نیازمند بروز رسانی قوانین این بخش با کمک نمایندگان مجلس هستیم.

 
انتهای پیام/اص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.