اتباع بیگانه نه به عنوان سرمایه گذار و یا مدیریت‌های کلان بلکه در حد واحد‌های خرد و کوچک به راحتی وارد بازار کار شده و رقابت‌های ناسالمی را دراین بخش ایجاد نموده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛محمود بنا نژاد مشهدی رئیس اتاق اصناف مشهد در میز گرد اصناف با موضوع بسته‌های اشتغال و حمایت از تولید با اشاره به بحث توسعه‌ی تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مشهد گفت: در سال ۹۶ اتاق اصناف مشهد برنامه‌های ویژه‌ای در راستای ایجاد شرایط مساعد برای توسعه‌ی واحد‌های صنفی تولیدی و خدمات فنی در سطح شهر و استان دارد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات اصناف در بخش‌های مختلف افزود: بسیاری از واحد‌های صنفی تولیدی، خرد و کوچک بوده و اتباع بیگانه نه به عنوان سرمایه گذار و یا مدیریت‌های کلان بلکه در حد واحد‌های خرد و کوچک به راحتی وارد بازار کار شده و رقابت‌های ناسالمی را دراین بخش ایجاد نموده اند.

رئیس اتاق اصناف مشهد با تأکید بر نوسازی و بهسازی دستگاه‌های واحد‌های تولیدی گفت: بالابودن تعرفه‌های گمرکی مانع بزرگی بر سر راه تولیدکنندگان در راستای ورود ماشین آلات بود که معافیت‌های گمرکی جهت تسهیل این امر قرار داده شده که باید تشریح شود تا واحد‌های تولیدی بتوانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

بنانژاد عدم امکان رقابت با کالا‌های بی کیفیت و ارزان قیمت خارجی را یکی دیگر از موانع رونق کسب و کار عنوان نموده، افزود: طی چند سال اخیر این کالا‌های بی کیفیت با تعرفه‌های پایین وارد بازار شده اند که متأسفانه تولیدات با کیفیت شهر، استان و کشورمان در رقابت قیمت با آن‌ها دچار مشکل شده اند و بعضاً از گردونه بازار خارج شده اند.

وی گفت: نرخ تسهیلات ۱۸ درصدی، توجیهی برای توسعه تولیدی و سرمایه گذاری بیشتر در این بخش را نداشته و در این راستا ایجاد بستری برای استفاده از ظرفیت تبصره (۱۸) بودجه سال ۹۶ می‌تواند به کمک تولید بیاید.

وی با ارائه راهکار‌هایی جهت حمایت از تولید کننده در ایجاد اشتغال افزود: ایجاد شهرک‌ها و خوشه‌های صنفی، می‌تواند بسیاری از مسائل را در حمایت از تولید حل و فصل نموده که البته این حمایت‌ها در بحث اجاره، قیمت تمام شده، مالکیت و ... تأثیرگذار است.

انتهای پیام//ا. آ.


ورودکالا‌های بی کیفیت با تعرفه‌های پایین در بازار مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.