سرپرست نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی گفت: انتقال 80 نفر از زندانیان ایرانی در ترکمنستان به کشور در دست بررسی است.

بررسی انتقال 80 نفر از زندانیان ایرانی در ترکمنستان به کشور به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد شنوایی سرپرست نمایندگی وزارت خارجه استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه انتقال زندانیان ایرانی از ترکمنستان به داخل کشور از سه سال گذشته در حال پیگیری است،گفت: تفاهم نامه انتقال محکومان از ترکمنستان به امضاء رسیده و علاوه بر آن، این طرح در مجلس مصوب و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.

وی افزود: در ابتدا کشور ترکمنستان تا حدودی برای اجرای این طرح مقاومت می کرد اما با مطرح شدن این موضوع طی سفر رئیس جمهور و وزیر خارجه به ترکمنستان، این کشور موافقت کرد تا این طرح اجرایی شود.

شنوایی اظهار کرد: قرار بر این شد تا انتقال محکومان با اولویت محکومان مسن، ضعیف، بیمار و افرادی که جرم کمتری دارند انجام شود.

وی بیان کرد: اولین گروه که شامل 27 نفر از محکومان بود در اردیبهشت ماه منتقل شدند و هم اکنون یک لیست 80 نفر نیز در دستور کار سفارتخانه قرار دارد که در حال بررسی است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که از تعداد محکومان ذکر شده چه تعداد متعلق به خراسان شمالی است؟ تصریح کرد: در لیست 27 نفره هیچ محکومی متعلق به این استان نبوده اما در لیست 80 نفره حدود چهار نفر متعلق به این استان است.

وی گفت: محکومان باقی مانده دوره محکومیت خود را در ایران سپری خواهند کرد.

سرپرست نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی خلا شورای روابط خارجی حس می شود و باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد تا این شورا نیز در این استان تشکیل شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ع

 امضا تفاهم نامه انتقال محکومان ایرانی از ترکمنستان به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
اصغر امانی قولنجی از ارومیه
۱۳:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام برادرم در زندانهای ترکمنستان داره ممیره آخه این همه میگید آزاد میشن چی شد تو خدا مسئولان کشوری به فکر خانواده‌ها زندانیان باشید که در زندانها میمیرند
Iran (Islamic Republic of)
اصغر امانی قولنجی از ارومیه
۱۲:۳۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام تو خدا فکری به حال زندانیان در بند ترکمنستان بکنید