رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در غرب کشور، با اشاره به وجود صدها زندانی ایرانی در زندانهای عراق، عمده تخلف این افراد را ورود غیر قانونی به کشور عراق به قصد زیارت عنوان کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی ناصر سبحانی با اشاره به آغاز به کار رسمی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمانشاه از اردیبهشت ماه سال 1390 خاطر نشان کرد:طی دو سال فعالیت این دفتر تنها وقفه ای سه ماهه در سال جاری در کار نمایندگی پیش آمد که در حال حاضر این نمایندگی در استان کرمانشاه مجددا فعال می باشد.

رییس نمایندگی وزارت خارجه در غرب کشور خاطر نشان کرد: در این نمایندگی به مراجعین استانهای غرب کشور از جمله کرمانشاه، ایلام،کردستان، لرستان و همدان خدمات ارائه می شود.

وی فعالیت های این نمایندگی را در سه بخش فرهنگی، سیاسی- اقتصادی و نیز کنسولی عنوان کرد.

به گفته سبحانی پور در بخش فرهنگی این نمایندگی با نهادهای فرهنگی استان از جمله اداره کل ارشاد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مطبوعات و سایر نهادها برای انجام فعالیتهای خارج از کشور از جمله برپایی نمایشگاه همکاری می کند.

وی اظهار داشت: در بخش سیاسی و اقتصادی نیز این نمایندگی با هدف برقراری تعامل و ارتباط میان استانهای غرب کشور و به ویژه کرمانشاه با سایر استانهای هم سطح آن در خارج از کشور فعالیت می کند.

سبحانی پور افزود: در این زمینه تاکید ما بیشتر بر کشورهای همسایه و نیز اقلیم کردستان می باشد.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون ارتباطهایی میان استان کرمانشاه و برخی استانهای ترکیه، عراق و نیز اقلیم کردستان توسط این نمایندگی برقرار شده که استانداران دو طرف از شهرها بازدید داشته و تفاهم نامه های خواهرخواندگی امضا کرده اند.

سبحانی پور عمده ترین فعالیت نمایندگی را بخش کنسولی آن عنوان و تصریح کرد: اسناد و مدارک در بخشهای مختلف شخصی و تجاری در این مرکز تایید می شود.

وی اظهارداشت: برخی از اسناد که از نهادهای خارج از کشور دریافتمی شود،برای داشتن اعتبار در ایران باید حتما ممهور به مهر وزارت خارجه باشد.

سبحانی پور خاطر نشان کرد: همچنین شناسنامه و اسناد ملکی داخل نیز گاهی برای ارائه در خارج از کشور در این نمایندگی ترجمه و تایید می شوند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه درغرب کشور، مشاوره به افرادی که قصد مسافرت و یا تحصیل در خارج از کشور را دارند بحش دیگری از فعالیت های این نمایندگی عنوان کرد.

به گفته سبحانی پور عمده کار عراقی های مقیم ایران نیز از جمله خدمات سجلی، فعالیتهای کنسولی، صدور کارت عزیمت به عراق و مشاوره و مکاتبات در خصوص گرفتن شناسنامه و یا تابعیت ایرانی برای فرزندان این افراد در این نمایندگی انجام می شود.

وی با اشاره به پیگیری های این نمایندگی در خصوص زندانیان ایرانی در کشور عراق، از مردم خواست تا در صورت زندانی شدن بستگانشان در هر یک کشورهای خارجی سریعا مسئولان نمایندگی وزارت خارجه را در جریان بگذارند تا اقدامات و پیگیری وضعیت این افراد به سرعت انجام شود.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در غرب کشور با اشاره به وجود صدها زندانی ایرانی در زندانهای کشور عراق، عمده تخلف این افراد را ورود غیر قانونی به خاک عراق به منظور زیارت عتبات عنوان کرد.

سبحانی پور اظهار داشت : برخی از این افراد حتی پاسپورت هم دارند و تنها به قصد زیارت، ورود غیر قانونی به خاک عراق داشته اند.

سبحانی پور از مردم خواست تا از ورود غیر قانونی به خاک عراق خودداری کنند و بدانند مجازات و هزینه ها در صورت دستگیری آنها بسیار بیشتر از هزینه های سفر قانونی به این کشور خواهد بود/ش.

برچسب ها: کرمانشاه ، صدها ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
بسیار عالی