دانشگاه دولتی بجنورد با کمبود جدی خوابگاه به‌ویژه برای پسران مواجه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ احمد محقر رئیس دانشگاه بجنورد گفت: درحال حاضر سه خوابگاه شامل دو مورد دخترانه و یک مورد نیز پسرانه در دانشگاه بجنورد در دست بهره برداری است.

وی با بیان اینکه یک خوابگاه دخترانه نیز در دانشگاه بجنورد در دست احداث است،ادامه داد: این خوابگاه سال آینده به بهره برداری می‌رسد که تا حدودی نیازهای موجود در این حوزه را پاسخ می‌دهد.

محقر افزود: در بخش خوابگاه پسرانه این دانشگاه به شدت در مضیقه بوده و نیازمند توجه جدی مسئولان به این مهم است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کمبودی در تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه وجود ندارد، گفت: در حال حاضر برخی از اعضای هیات علمی که برای ادامه تحصیل رفته بودند در حال برگشت بوده و بورسیه ها نیز در مرحله دفاع هستند.

محقر در خصوص گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بجنورد، یادآورشد: هم اکنون در حال قرار گرفتن در مرحله سیاست گذاری آمایش ملی و استانی به منظور ساماندهی به فعالیت‌های آموزش عالی هستیم به همین منظور خیلی مجوز به منظور راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به دانشگاه ها ماموریت داده شده تا ساماندهی خود را بر مبنای اسناد راهبردی انجام دهند، ادامه داد: بر این اساس مشخص می‌شود دانشگاه ها با توجه به ظرفیت و زیرساخت های خود چه رشته هایی را می‌توانند راه اندازی کنند.

انتهای پیام/آ

کمبودی در تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه بجنورد وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.