مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان خراسان شمالی از احتمال بروز تنش آبی در برخی از شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ غلامحسین ساقی با اشاره به کاهش بارش نزولات آسمانی و بروز خشکسالی در استان گفت: احتمال بروز تنش آبی در شهرهای اسفراین، شیروان و فاروج تا آبان ماه سال جاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه 75 درصد از جمعیت استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب شهری هستند، افزود: در زمان اوج مصرف آب در سال جاری، میزان استفاده از این نعمت الهی 17درصد افزایش یافت.

ساقی گفت: فرهنگ سازی استفاده صحیح مصرف آب یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش آن است اما تا زمانیکه قیمت آب معنادار و واقعی نشود نمی توانیم تمامی جامعه را بر درست مصرف کردن مجاب کنیم.

ساقی با اشاره به اینکه 30 درصد از شبکه های آب استان خراسان شمالی فرسوده است، افزود: مقداری از آب نیز توسط همین شبکه های فرسوده هدر می رود که باید توجه جدی به اصلاح و بازسازی آن ها شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی تصریح کرد: برای اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده به 87 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما این شرکت با کمبود اعتبار مواجه است.

وی با بیان اینکه این استان دارای 1400 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب است، گفت: هر سال باید حدود سه درصد از این شبکه ها اصلاح شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی درباره شبکه های فاضلاب شهری نیز گفت: در شهر بجنورد 48درصد از جمعیت و در شهر اسفراین 90 درصد از جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته اند.

انتهای پیام/آ

75 درصد از جمعیت استان خراسان شمالی تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.