نیکی هیلی: آمریکا از تهدیدات کره شمالی نمی‌ترسد

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد کره شمالی از روی ضعف و ترس اقدام به تهدید واشنگتن می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیک تایمز؛ «نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، به اخطار کره شمالی درباره انتقام‌جویی از واشنگتن به دلیل وضع تحریم‌های جدید واکنش نشان داد. هیلی مدعی شد: آمریکا قصد ندارد از تهدیدات پیونگ‌یانگ بترسد.

پیش‌نویس تحریم‌های جدید علیه کره شمالی، از سوی آمریکا تهیه شده و در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته شد. دولت کره شمالی تهدید کرد آمریکا از به دلیل اقدام اخیر خود، بهای سنگینی خواهد پرداخت.

هیلی مدعی شد واکنش پیونگ‌یانگ نشان دهنده نگرانی «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، از پیامد تحریم‌های جدید شورای امنیت است. سفیر آمریکا مدعی شد تحریم‌هایی که به تازگی تصویب شده‌اند، همانند ضربه‌ای محکم بر کره شمالی است.

او از موافقت جمعی در شورای امنیت، از جمله چین و روسیه، برای تصویب تحریم‌های جدید علیه کره شمالی قدردانی کرد و گفت: حالا کره شمالی شاهد هم‌صدا شدن جامعه بین‌الملل است. چین و روسیه هم عقب‌نشینی نکردند.

البته نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد سخت‌گیری «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، موجب شد روسیه نیز از تحریم‌های جدید حمایت کند.

نیکی هیلی در این باره گفت: روسیه تلاش می‌کند با آمریکا کنار بیاید. آنها سعی می کنند تشخیص دهند چه زمانی با آمریکا هم رای باشند و چه زمانی نباشند. این قطعنامه فرصتی برای هم رایی آنها با ما بود.

در همین حال «ری یونگ هو»، وزیر خارجه کره شمالی، آمریکا را به اقدامات خصمانه علیه کشورش متهم کرده است و اظهار داشت واشنگتن با این قبیل اقدامات، شرایط را بحرانی‌تر کرده و کره شمالی را وادار می‌کند تا به دفاع از خود بپردازد.

وی در ادامه گفت: فقط کشورهایی که در اقدامات نظامی آمریکا علیه کره شمالی مشارکت داشته باشند، در معرض تهدیدهای هسته‌ای پیونگ‌یانگ قرار دارند.

انتهای پیام/

اظهارات هیلی درباره واکنش کره شمالی به تحریم‌های جدید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار