وزیر دفاع سوئد در مصاحبه‌ای گفت از پیوستن کشورهای اروپایی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت نمی‌کند.

 گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز دوشنبه، وزیر دفاع سوئد گفت کشورهایی که تصمیم می‌گیرند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بپیوندند، به تشدید تنش‌های نظامی در سطح بین‌‎المللی کمک می‌کنند. وی افزود این کشورها باید بهبود همکاری‌های چندجانبه را به جای آن، انتخاب کنند.

روز دوشنبه، وزیر دفاع سوئد گفت از تلاش‌های کشورهای اروپایی برای تقویت ارتش‌ خود و افزایش همکاری‌های نظامی حمایت می‌کند و در عین حال، معتقد است پیوستن به ناتو برای سوئد لازم نیست.

وی در مصاحبه با یک روزنامه ژاپنی گفت: «در حال حاضر بهترین راهبرد، تقویت نظامی جداگانه کشورهای مختلف و نیز افزایش همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه میان آن‌ها است. با طرح درخواست عضویت در ناتو، تنش‌های منطقه‌ای تشدید خواهد شد.»

کشور سوئد به بی‌طرفی معروف است و سیاست عدم تعهد را در قبال ناتو اتخاذ کرده است. با این‌حال، ژاپن نیز به دلیل تنش‌ها بر سر مسئله کره شمالی، تقویت قابلیت‌های نظامی خود را آغاز کرده است؛ به طوری که هر آزمایش موشکی از جانب پیونگ یانگ، عزم ژاپن برای افزایش نیروی نظامی خود را افزایش می‌دهد. در ماه ژوئیه سال جاری میلادی، کره شمالی 2 موشک بالستیک قاره‌پیما را مورد آزمایش قرار داده است.

انتهای پیام/

 

عضویت در ناتو و افزایش تنش‌های بین‌المللی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار