رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی گفت:حذف ۲۹۰۰ رشته دانشگاهی در تاریخ آموزش عالی کشور بی‌سابقه و غیر قانونی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عزیز جوان‌پور شب گذشته در نشست با خبرنگاران با اشاره به حذف ۲۹۰۰ رشته در دانشگاه آزاد، گقت:این تعداد رشته به صورت غیر قانونی حذف شده اند و امید است دولت دوازدهم با نگاهی واقع بینانه به توسعه آموزش عالی دانشگاه آزاد را در ایجاد بستری مناسب برای تحصیل جوانان یاری دهد.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی ادامه داد:دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حوزه تحصیلات تکمیلی رشته‌های متعددی را راه اندازی کرده تا تحصیل در این دانشگاه به سهولت انجام گیرد و در حال حاضر ۹۰ درصد دانشجویان بومی استان هستند.

وی افزود:دانشگاه آزاد واحد ارومیه امروزه یکی از واحد‌های پیشرو در عرصه گسترش تحصیلات تکمیلی بوده است به طوری که امروزه داوطلبان ورود به مقطع دکتری تخصصی در 24 رشته در این واحد به عنوان مرکز استان مصاحبه شده‌اند و تلاش داریم تحصیلات تکمیلی را در این واحد گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه گفت: طی سال تحصیلی گذشته سه مورد کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد؛ آیین نامه جدید کرسی‌های آزاد اندیشی ابلاغ شده و ما شاهد برگزاری این کرسی‌ها به شیوه‌ای جدید در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

جوان پور به نقش رسانه و مطبوعات در جامعه اشاره کرد و افزود:خبرنگاران تاثیر مهمی در جامعه دارند و هرگاه بخواهیم تاریخ هر دوره را مطالعه کنیم باید به مطبوعات وقت و مطالب خبرنگاران رجوع کنیم.

انتهای پیام/م

حذف ۲۹۰۰ رشته دانشگاهی در تاریخ آموزش عالی کشور خلاف قانون است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.