سرپرست دانشگاه شیراز گفت: ۱۰۰ میلیون تومان برای احیای رصدخانه دانشگاه شیراز اختصاص یافت.

احیای رصدخانه دانشگاه شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابراهیم گشتاسبی راد سرپرست دانشگاه شیراز در نشستی به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار در جمع خبرنگاران حوزه دانشگاه گفت: یک صد میلیون تومان به احیای رصدخانه این دانشگاه که در ۶ سال گذشته با توجه به کمبود‌های تجهیزاتی بلااستفاده و متروک بود، اختصاص یافته است.


وی افزود: تجهیزات رصدخانه دانشگاه شیراز همچون تلسکوپ قدیمی شده است و از این رو، نیازمند نوسازی و تجهیز است.


گشتاسبی راد ادامه داد: یکی از متخصصان علم نجوم با سابقه فعالیت در رصد خانه انگلستان مسئولیت این رصدخانه را تقبل کرده است و عملیات تعمیر و بهسازی این رصدخانه با مدیریت وی در حال اجرا است.


رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز سال ۱۳۵۴ توسط دکتر یوسف ثبوتی با همکاری دکتر فرانسیس گانین (ادوارد) راه‌اندازی و تأسیس شد و فعالیت‌های این مرکز کم و بیش در طول سه دهه ادامه داشت.


به نوشته پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه شیراز، رصد خانه دانشگاه شیراز نخستین رصدخانه پس از رصدخانه مراغه (قرن هشتم هجری) است که در ایران تأسیس شد.


سرپرست دانشگاه شیراز با اشاره به تفاهم نامه‌های امضا شده میان این دانشگاه و سایر دستگاه‌ها و نهادها، این همکاری‌های مشترک را گامی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان دانست.


وی اظهار کرد: هوشمندسازی دوربین‌های نظارت شهری در بولوار چمران شیراز از جمله این همکاری‌ها با شهرداری شیراز است که سبب شده است حوادث رانندگی در این محور، یک دوازدهم قبل شود.


گشتاسبی راد با اشاره به قرارداد‌های دانشگاه شیراز در حوزه نفت و پتروشیمی گفت: این قرارداد‌ها که با نگاه دوراندیشانه وزیر نفت منعقد شده است، در پنج تا ده سال آینده به ثمر خواهند نشست و تحولی در این حوزه ایجاد می‌کند.


سرپرست دانشگاه شیراز تصریح کرد: استادان دانشگاه شیراز همچنین بر اساس تفاهم نامه دیگری درحال تحقیق درباره فرونشست زمین در سطح این کلانشهر هستند.
انتهای پیام/ر

بهسازی رصدخانه دانشگاه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار