یک فروند کشتی غول پیکر حامل تدارکات و تجهیزات لازم برای نیروهای نظامی آمریکا در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.

کشتی حامل تدارکات نظامیان آمریکا در افغانستان، در بندر کراچی پهلو گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک فروند کشتی غول پیکر حامل تدارکات و تجهیزات لازم برای نیروهای نظامی آمریکا در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت. تا محموله بزرگ آن از طریق خاک پاکستان به افغانستان منتقل شود.

این سومین کشتی غول پیکر آمریکایی است که در دو ماه اخیر، برای پیاده کردن تجهیزات نظامی و تدارکات برای نیروهای آمریکا در افغانستان، وارد بندر کراچی می شود.

در گزارش رسانه های پاکستان آمده که علاوه بر خودروهای نظامی، برخی تجهیزات دیگر نیز توسط کشتی آمریکایی به بندر کراچی ارسال شده اما جزئیاتی در باره نوع این تجهیزات اعلام نشده است.

تحلیل گران و کارشناسان آشنا به مسائل منطقه بر این باورند که ارسال محموله بزرگ تدارکات، تجهیزات و ماشین آلات نظامی توسط آمریکا به افغانستان حاکی از آن است که دولت واشنگتن تصمیم به حضور طولانی مدت نیروهایش در افغانستان دارد.

دولت جدید آمریکا تصمیم به افزایش نیروهای خود در افغانستان گرفته است. در زمان حاضر حدود هشت هزار و 500 نیروی نظامی آمریکا در افغانستان حضور دارند که قرار است چهار هزار و 500 نفر دیگر به جمع آنها افزوده شود.

حدود سه ماه پیش نیز یکهزار و 500 نیروی آمریکایی وارد افغانستان شدند.

از زمان شروع حمله آمریکا و متحدانش به افغانستان، پاکستان مسیر اصلی ترانزیت تجهیزات تدارکاتی آمریکا و ناتو به افغانستان بوده و در سال های گذشته بارها کامیون های حامل تدارکات برای نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان، در خاک پاکستان از سوی گروه های شبه نظامی مخالف حضور آمریکا در منطقه و افغانستان، مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شده است.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار