با همکاری انجمن موزه‌داران اصفهان نخستین موزه مجازی کشور در اصفهان طراحی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نیاز است یک کار جریان‌ساز ، مدام و پیوسته وجود داشته باشد تا زمینه‌هایی که در باب فرهنگ باید ایجاد شود، دست یافتنی شود.

مهدی احمدی‌فرافزود: خبرنگاران یکی از اصلی‌ترین ارکان رسانه‌ها هستند که با ذوق و استعداد خود و هنری شخصی‌شان به همراه علم و دانشی که در این حوزه دارند رسالت خود را انجام می‌دهند و پیگیری سوژه‌ها از جانب آن‌ها مایه خرسندی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر اصلی‌ترین موضوعی است که در یک جامعه باید به آن پرداخته شود، گفت: پیوست رسانه‌ای در همه موضوعات ضروری است  اما لزوم آن در حوزه فرهنگ و هنر بیش از پیش است.

احمدی‌فربه برنامه‌های حوزه هنری برای تعامل بیشتر با هنرمندان هم اشاره کرد و یادآور شد: ثبت منسجم اطلاعات هنرمندان را شروع کرده‌ایم و حتی تا شهرستان‌ها هم پیش رفته‌ایم و یک بانک اطلاعاتی در این زمینه در دست تدوین داریم و قرار است علاوه بر آن با همکاری انجمن موزه‌داران اصفهان طراحی نخستین موزه مجازی در سطح کشور را انجام دهیم که می‌تواند بزرگ‌ترین زمینه تعامل با هنرمندان کشور و معرفی آن‌ها به جامعه را فراهم کند تا جایگاهشان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: طرح موزه مجازی به جهت ملزومات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن امید داریم بتوانیم تا پایان سال آن را به بهره‌برداری برسانیم، البته در این مسیر احصای هنرمندان نیز کار سختی بود و در این خصوص هم از اطلاعات سازمان‌ها و ادارات استفاده شد و هم حوزه هنری به صورت مجزا از تحقیقات میدانی استفاده کرده است تا هنرمندان مؤثر و گمنام را شناسایی کند.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان به راه‌اندازی مجدد کانون فیلم هم اشاره کرد و متذکر شد: هر هنری ارزش محسوب می‌شود ولی یک سری طبقه بندی‌هایی صورت گرفته و مطالباتی را از حوزه هنری ایجاد کرده است که حوزه هنری در آن زمینه‌ها باید پررنگ‌تر عمل کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.