استاندار اصفهان گفت: شیوه کنونی توانمندسازی استان های محروم موجب می شود تا استان های برخوردار نیز محروم شود و به همین دلیل این شیوه نیازمند تغییر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور دیشب در جلسه ای با مدیران استان اصفهان که با حضور محمد باقر نوبخت در استانداری برگزار شد، افزود: نگرش کنونی بگونه ای است که استانهای محروم پیشرفت می کنند، اما روند رشد در استانهای برخوردار متوقف می شود و مشکلاتی زیادی را برای آنها بوجود می آورد.

وی افزود: بسیاری از زیر ساخت های استان هایی که به اصطلاح برخوردار بوده اند، مستهلک شده و بسیاری از سیستم های شهری با مشکلات عدیده ای روبه رو شده است.

زرگرپور اضافه کرد: برای مثال سیستم آب و فاضلاب در استان اصفهان مربوط به قبل از انقلاب است و بی شک با اعتبارات موجود نمی توان آنها را به خوبی سر و سامان داد.

استاندار اصفهان افزود: سرانه فضاهای ورزشی در این استان یک سوم کمتر از میزان متوسط کشوری و میزان واحدهای آموزشی در این خطه نیز از استاندارد کشوری پایین تر است واین آمار نشان می دهد که وضعیت در این استان چندان مناسب نیست.

استاندار اصفهان در ادامه به روند عملیات تکمیلی موزه دفاع مقدس استان اصفهان اشاره کرد و افزود: موزه دفاع مقدس اصفهان در صورت تخصیص اعتبار ملی خرداد 96 افتتاح خواهد شد.

وی گفت: این استان اگرچه در جنگ تحمیلی شهدای زیادی تقدیم کرد و نقش پررنگی داشت، اما متاسفانه از وجود یک موزه مرتبط با این حوزه بی بهره مانده است.

زرگرپور اضافه کرد: این موضوع باعث شرمندگی شده است و امیدواریم شرایط تکمیل و افتتاح این موزه به زودی فراهم شود.
کلنگ احداث موزه دفاع مقدس اصفهان سال 76 به زمین زده شد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان پیگیر اجرای آن است.
استان اصفهان با تقدیم 23 هزار شهید و جمع زیادی آزاده و جانباز در راه انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، رتبه اول را از این نظر در بین استان های کشور دارد.

استاندار اصفهان همچنین تکمیل طرح های آبی استان اصفهان از جمله سد و تونل کوهرنگ و سامانه دوم آبرسانی را مهم و حیاتی ارزیابی کرد.
محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در سومین روز از دهه مبارکه فجر برای افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی وارد اصفهان شد و در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال استاندار و مسئولان محلی قرار گرفت.
چند پروژه راه آهن استان اصفهان با اعتبار 139 میلیارد تومان و طرح توسعه شرکت صنایع چدن در نجف آباد اصفهان از جمله طرحهایی بود که با حضور وی افتتاح شد.
همچنین بهره برداری از بزرگترین مرکز ویژه مدیریت پسماند صنعتی کشور در مرکز کوهپایه اصفهان با حضور نوبخت آغاز شد.

این شرکت به عنوان بزرگترین مرکز مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه در خاورمیانه و جزو مراکز بزرگ مدیریت پسماند صنعتی و ویژه در سطح دنیا می باشد که توانایی امحا 260 تن انواع پسماند صنعتی و ویژه در طول یک روز را دارد.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.