رئیس امور آب شمالغرب خوزستان از ساماندهی حریم رودخانه دز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سجادیان، رئیس امور آب شمالغرب خوزستان گفت:از ابتدای سال 96 تاکنون 80 سکو و سازه غیرمجاز در حریم رودخانه دز تخریب شد که تا اواخر اسفند سال گذشته 74 تخریبی بوده.


وی بیان داشت::سیاست ما حفظ شرایط موجود است که تلاش می شود شرایط سنتی این سازه ها حفظ شود و مانع ساخت و ساز بتنی و جدید  شویم زیرا جلوگیری از آلودگی منابع آبی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است.


سجادیان گفت:از شهرداری که مسئولیت صیانت و حفاظت از رودخانه دز را برعهده دارد انتظار می رود از احداث رستوران در حریم رودخانه دز جلوگیری کند و در اجرای طرح های پیشنهادی مصلحت شهرستان را نیز مدنظر داشته باشد.


رئیس امور آب شمالغرب خوزستان افزود: پس از سیل پارسال که یک رستوران در حاشیه رودخانه دز تخریب شد دستور قضایی برای جلوگیری از بازسازی دوباره این رستوران صادر شد ولی چون زمان قرارداد این رستوران باشهرداری تمام نشده بود جلوی بازسازی این رستوران گرفته نشد.


سجادیان اظهار کرد :در چندین نقطه رودخانه دز رستوران احداث شده که با این موضوع باید با جدیت بیشتری برخورد شود زیرا صیانت از میراث ملی و جهانی از وظایف کلیه شهروندان است.


وی در پایان گفت: چنانچه متقاضی برای ساخت و ساز و مجوز در رودخانه و حریم آن وجود دارد باید در نشستی تخصصی مورد بحث قرار گیرد و کلیه جوانب کار سنجیده شود ضمن اینکه مجوز ساخت و ساز در مناطق خطرناک نباید صادر شود زیرا خدمات بیمه ای مناسبی برای این موضوع وجود ندارد.


انتهای پیام/م

ضرورت حفاظت از رودخانه دز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.