باتوجه به اطلاعیه های مدیریت بحران استانداری خوزستان نشان می دهد احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و سر ریز شدن آب در منطقه دز در استان وجود دارد.

احتمال سر ریز شدن آب رودخانه دزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ بر اساس اعلام روز گذشته سازمان هواشناسی کل کشور، تصاویر رادار هواشناسی و گزارشهای ایستگاههای هواشناسی بیانگر بارش باران  در برخی استانهای غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه های جنوبی البرز در استان قزوین است. انتظار می رود، بارشهای رگباری توام با رعد و برق و باد شدید موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی،  شرق گیلان،  غرب مازندران و دامنه های البرز در استانهای  قزوین، البرز و تهران شود.  

بنابراین توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانالها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره های مناطق کوهستانی خودداری گردد.  همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراهها و کانالها برای جلوگیری از خسارت  باد شدید و سیلاب موقت توصیه می شود.

همچنین در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: با توجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور و هشدار اداره‌کل هواشناسی خوزستان، وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و تندبادهای موقت در سطح استان به ویژه مناطق شمال و شمال شرق از اواسط وقت روز شنبه تا اواخر وقت یک‌شنبه و وزش بادهای قابل ملاحظه و گاهی شدید و مواج بودن خلیج فارس در مدت مذکور پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به نامه معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در خصوص بررسی شرایط منابع آبی رودخانه‌های منتهی به خوزستان و پیش‌بینی‌های بارش ۴۸ ساعت آینده و از سوی دیگر کاهش آبگذری رودخانه‌ها به ویژه در پایین‌دست سدهای دز و کرخه و شرایط ویژه مناطق مذکور و هشدار و اعلام احتمال افزایش خروجی آب با سرریز محدود در منطقه دز در صورت وقوع پیش‌بینی‌ها و بارش مؤثر، دستور فرمایید با تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ کلیه تمهیدات و اقدامات لازم اقدام شود.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.