برداشت پسته از شهرستان مه ولات که بزرگترین قطب تولید و سطح زیر کشت پسته خراسان رضوی است آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  احمد نادری مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: شهرستان مه ولات بزرگترین شهرستان باغی استان خراسان رضوی است که ۲۸ درصد سطح زیر کشت پسته در استان و ۶ درصد سطح زیر کشت این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سطح زیر کشت پسته در مه ولات ۲۰ هزار و ۳۰۰ هکتار است که از این میزان ۱۵ هزار هکتار باغ پسته بارور و ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار نهال است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات با بیان اینکه برداشت پسته در شهرستان مه ولات از دهه اول مردادماه با برداشت پسته قرمز و گرمه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد، گفت: ارقام غالب پسته این شهرستان بادامی سفید، اکبری، فندقی، کله قوچی، قرمز، گرمه و احمدآقایی است که پسته قرمز و گرمه به علت پیشرس بودن از دیگر پسته‌ها برای مصرف تازه خوری استفاده می‌شود.

نادری با بیان اینکه هر ساله اولین برداشت پسته در سطح کشور از باغات مه ولات آغاز می‌شود، تصریح کرد: ۴۰۰ هکتار از مجموع باغات پسته شهرستان مه ولات به ارقام قرمز و گرمه اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود از این میزان ۱ هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت و برای مصرف تازه خوری به سراسر کشور صادر شود.

وی از کاهش برداشت پسته در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال، سال بار پسته در مه ولات نیست پیش بینی می‌شود در مجموع ۵۰ هزار تن پسته از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام//ف. ج

 

پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن پسته از سطح باغات مه ولات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
برداشت سه هزار تن از منطقه رضویه روستای سلیمانی