خراسان رضوی از جمله استان‌های پیشرو در زمینه طرح‌های مبتکرانه در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ افتخاری مدیر کل اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه در جمع مدیران حوزه پیشگیری در مشهد با تأکید بر این نکته که هزینه در زمینه پیشگیری نوعی سرمایه گذاری است گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع فراقوه‌ای است.

وی با با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ پیشگیری در جامعه، نقش رسانه‌ها را در این زمینه بسیار مهم توصیف کردو افزود: باید در این زمینه از ظرفیت‌های موجود قانونی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» و دستورات ریاست محترم قوه قضائیه استفاده حداکثری بعمل آورد.

مدیر کل اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه پیشگیری را از ضروریات جامعه امروزی خواند و افزود: اندیشه ورزی در این حوزه نکته ایست که باید به صورت ویژه به آن توجه کرد و در عین حال اقدامات صورت پذیرفته می‌بایست مدبرانه و آینده نگرانه باشد.

افتخاری ارتقاء آگاهی‌های عمومی را در زمینه پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در این زمینه باید به دنبال تشریح و تبیین علل وقوع جرایم و تلاش همگانی برای برطرف ساختن آن‌ها بود تا بتوانیم با چنین رویکردی گام‌های مؤثری به سوی یک جامعه سالم‌تر برداشت.

وی چالش‌های محیط زیستی مانند بحران آب را از جمله مواردی دانست که باید بر روی آن متمرکز شد بنابراین با چنین نگاهی تمامی سازمانها، مسئولان و حتی آحاد جامعه در خصوص مسائل و معضلات اجتماعی دارای مسئولیت هستند.

مدیر کل اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه گفت: باید در کشور شاهد راه اندازی یک نهضت پیشگیری باشیم و براین اساس تمام مدیران در حوزه‌های تخصصی خود معتقدانه در این مسیر گام بردارند چه آنکه زمان انجام کار‌های نمادین به اتمام رسیده و مردم منتظر عمل و نتیجه اقدامات انجام گرفته هستند.

افتخاری هزینه در زمینه پیشگیری را سرمایه گذاری مؤثری دانست که ضمن دیربازده بودن، برکات فراوانی به ویژه برای آیندگان در پی خواهد داشت.

وی استان خراسان رضوی را از جمله استان‌های پیشرو در زمینه طرح‌های مبتکرانه در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم دانست و افزود: آمار‌ها و مستندات بر این موفقیت‌ها گواهی می‌دهد چه آنکه بسیاری از طرح‌های اجرا شده در این استان به دلیل تأثیرات مطلوب؛ مورد استفاده سایر استان‌ها نیز قرار گرفته است.

مدیر کل اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه همراهی و همدلی مسئولین در استان خراسان رضوی را مثال زدنی دانست و افزود: در این زمینه شاهد مدیریت مطلوب قضایی هستیم و باید از حمایت‌ها و هدایت‌های رئیس محترم کل دادگستری خراسان رضوی صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام//ف. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.