معاون اداره کل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 69 طرح عمرانی و رفاهی با 40 میلیارد ریال اعتبار در مناطق عشایری استان برای سال جاری پیش‌بینی و برنامه ریزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  بهمن آزادی  گفت: آبرسانی سیار به مناطق عشایری، بازگشایی جاده‌ها و اجرای چند طرح مهم اقتصادی از مهمترین پروژه‌های پیش بینی شده امسال در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد است.

وی عنوان کرد: سه طرح عمرانی مناطق عشایری این استان آماده بهره برداری و یک طرح نیز در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود.

آزادی بیان کرد: 2 جاده عشایری به طول سه کیلومتر در مناطق مور صفا و کته و تأمین آب آشامیدنی منطقه گندم کش در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد آماده بهره برداری است.

 این طرح‌ها با 2 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

معاون اداره کل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که اجرای طرح تأمین آب آشامیدنی منطقه توگبری از دیگر برنامه‌های عمرانی در دست اجرای مناطق عشایری در این استان است.

آزادی بیان کرد که این طرح با 15 میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد که اجرای هشت کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ آب از بخش‌های مختلف این طرح است.

آزادی افزود که طرح آبرسانی به منطقه توگبری برای تأمین آب آشامیدنی 130 خانوار عشایری اجرا خواهد شد.

تعداد دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون رأس است و سالانه بیش از یک هزار و 200 تن گوشت قرمز و 26 هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تولید بیش از چهار هزار مترمربع انواع صنایع دستی نیز مقام نخست تولیدات صنایع دستی استان را به خود اختصاص داده است.

تولید سالانه 276 تن انواع پشم، 400 هزار تخته پوست و فعالیت در بخش‌های کشاورزی و باغداری در حدود سه هزار و 815 هکتار زمین کشاورزی از سایر فعالیت‌های جامعه عشایری این استان است.

12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.