یک‌هزار هکتار از نخلستان‌های آبادان تحت پوشش نظارت مستقیم شبکه مراقبت نخیلات قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: یک‌هزار هکتار از نخلستان‌های آبادان از پاییز 95 تا اوایل تابستان 96 تحت پوشش نظارت مستقیم شبکه مراقبت نخیلات قرار گرفت.

ناجی شهیب زاده افزود: ناظرین شبکه مراقبت نخیلات از ابتدای پاییز در کنار مروجین مراکز خدمات جهاد کشاورزی با حضور در مزارع، باعث انتقال دانش کشاورزی و ارتقاء سطح علمی کشاورزان میشوند که با فرا رسیدن تابستان کار این ناظرین به اتمام می‌رسد.

ناجی شهیب زاده گفت:کارشناسان شبکه مراقبت نخیلات وظیفه نظارت مستمر و مداوم از باغات و مزارع و ارائه توصیه های کاربردی جهت کاهش مصرف سموم، ردیابی آفات مهم و کلیدی با استفاده از ابزار و ادوات تخصصی مانند فرمونها، تله ها و کارت های رنگی، تعیین زمان مناسب مبارزه با آفات با استفاده از ادوات پیش آگاهی و اطلاع رسانی به کشاورزان منطقه را به عهده دارند و  با همکاری مروجین مراکز در زمینه زمان مناسب مبارزه و چگونگی مبارزه بسیار مثمر ثمر هستند.

شهیب زاده گفت: نظارت بر 900 هکتار نخیلات، 50 هکتار سبزیجات و 50 هکتار گوجه فرنگی، انار، انگور و زیتون توسط ناظرین شبکه مراقبت نخیلات در آبادان صورت گرفت.

انتهای پیام/د

نظارت بر 900هکتار نخیلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.