«گنجینه میراث» پیام ریاست جمهوری حسن روحانی مبنی بر اشتغالزایی را به تصویر می‌کشد.

پیروز جابری کارگردان سیما در مورد تازه‌ترین فعالیت خود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر 9 روز  است که مشغول فیلمبرداری مستند «گنجینه میراث» هستیم.

 

 

وی ادامه داد: «گنجینه میراث»، پیام دکتر حسن روحانی مبنی بر«طرح ضربتی اشتغال در 300 روستای کشور» را به تصویر می‌کشد و پیرو همین امر عوامل ما به همراه دکتر زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، به استان کردستان سفر کردیم تا مستندی واقعی از اقدامات اشتغال‌زایی در روستاها را بسازیم.

 کارگردان «طرح، رنگ، نقاشی» بیان کرد: طبق گفته دکتر زهرا احمدی‌پور 5 الی 6 ماه دیگر تسهیلات لازم برای اشتغال‌زایی روستاهای پالنگان و نوره واقع در استان کردستان، فراهم می‌شود و موفقیت قطعی این امر نیازمند مشارکت مردمی است.

وی افزود: در حال حاضر اغلب از معایب و مشکلات روستاها فیلمبرداری می‌کنیم و پس از شش ماه دوباره برمی‌گردیم تا از عملی شدن وعده‌هایی که دولت «تدبیر و امید» در خصوص اشتغال‌زایی روستاها داده بود، مطلع شویم.

کارگردان مستند «شمیم باران» در پاسخ به اینکه نظر شما در مورد مردمان استان کردستان چیست، اظهار داشت: مردم کردستان بسیار مهمان‌نواز و خونگرم هستند از اینکه در حال حاضر در آنجا فعالیت می‌کنم خیلی خوشحالم.

این کارگردان با اشاره به جذابیت استان کردستان و کرمانشاه، اظهار داشت: به نظرم کشور ما به صورت خدادادی از موهبت منابع طبیعی بکر و زیبا برخوردار است و در این راستا استان‌هایی مثل کرمانشاه و کردستان از این امر مستثنا نیستند و می‌توانند مناطق خوبی در زمینه گردشگری و جذب توریست باشند که تحقق این مورد مستلزم حمایت جدی از سوی مسئولین و مردم است.

جابری در پایان در مورد عوامل این مجموعه خاطرنشان کرد: پیروز جابری (کارگردان)، فریده تنکابنی (تهیه‌کننده)، حمیدرضا عابدینی (مدیر تولید)  و آرمین امینی( دستیار تصویربردار) از جمله عوامل مستند «گنجینه میراث» هستند.


انتهای پیام/

مستندی درباره طرح اشتغالزایی دولت ساخته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار