رئیس پلیس فتای استان ایلام از افزایش 90 درصدی جرایم حوزه سایبری در استان خبر داد.

افزایش جرایم حوزه سایبری در استان ایلام

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، علی جمالی گفت: در مدت چهار ماه و 10 روز گذشته سال جاری جرائم حوزه سایبر در استان ایلام نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

وی افزود: امسال جرایم حوزه سایبری در استان ایلام 90 درصد افزایش یافته است.

جمالی تاکید کرد : این زنگ خطر و هشدار برای همه کاربران و خانواده‌ها است و همکاران در این حوزه با تلاش شبانه‌روزی خود توانسته‌اند 85 درصد این جرایم را کشف کنند و پنج درصد مابقی نیز مربوط به خارج از حوزه استحفاظی استان ایلام بوده که سرنخ‌هایی در این راستا به دست آمده است و در این راستا نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتای استان گفت : اقدامات پلیس فتا در استان ایلام نشان از همت همه همکاران و همکاری و تعامل مردم استان ایلام با پلیس فتا است.

جمالی تصریح کرد: بیشترین جرایم سایبری در استان ایلام شامل مزاحمت‌های اینترنتی بوده که در استان ایلام مقام اول را داشته و بعد از آن کلاهبرداری و اخاذی اینترنتی است که رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: یکی از عواملی که سبب افزایش جرم در فضای سایبر می‌شود سهل‌انگاری و فقدان توجه کاربران به مسایل و نکات ایمنی حریم شخصی خود است.

وی ادامه داد: عدم افشای اطلاعات کاربران در فضای مجازی باید مد نظر باشد و با وجود تذکرات پی در پی به کاربران اما باز شاهد عدم رعایت کاربرانم در حفظ حریم شخصی خود بوده و این امر سبب بروز جرایم می‌شود.


انتهای پیام/ه

 


کلاهبرداری و مزاحمت در فضای سایبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.