مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: حدود 90 درصد این تماس ها مزاحمت تلفنی بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روح الله فدایی امروزدر گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیشتر این مزاحمت ها از باجه های تلفن عمومی سطح شهر و تلفن های همراه به خصوص با خط ایرانسل انجام می شود که بیشتر آن ها در ساعت های مشخصی در روز انجام گرفته شده است.

وی تاکید کرد: مزاحمت های تلفنی افزون بر پایمال شدن حقوق شهروندان حادثه دیده، باعث گرفتن انرژی و ایجاد استرس برای کارکنان آتش نشانی نیز خواهد شد.

به گفته وی، تماس گیرندگان برای پر کردن اوقات فراغت، شور و نشاط کاذب دوران نوجوانی و جوانی، کاستی های فرهنگی، مشکلات رفتاری و روانی برای سازمان های امداد رسان مانند آتش نشانی مزاحمت ایجاد می کنند.

مسئول ستاد فرماندهی 125 کاشان نیز گفت: مزاحمت های تلفنی باعث بروز مشکلات زیادی برای پرسنل ماموران آتش نشانی خواهد شد به عنوان مثال ممکن است فردی با آتش نشانی تماس بگیرد و حادثه یا آتش سوزی دروغین را به سامانه 125 اعلام کند و خودرو های آتش نشانی به آن محل اعزام شوند.

سید سعید میری افزود: هم زمان با آن، آتش سوزی واقعی نیز در همان محدوده ایستگاه به وجود آید که به علت خالی بودن ایستگاه آن محدوده، خودروهای آتش نشانی سایر ایستگاه ها به آن محل اعزام شوند که با توجه به بعد مسافت آن ایستگاه از محل آتش سوزی به زمان طلایی برای رسیدن به محل آن 3 تا 5 دقیقه باشد، افزوده می شود.

وی تاکید کرد: برخی مزاحمت های تلفنی به قیمت گرفتن جان و مال یک شهروند تمام می شود چون تماسی که برای مزاحمان جنبه سرگرمی و مزاح دارد شاید برای یک شهروند دیگر که در آن لحظه نیازمند حضور وکمک نیروی امدادی و عملیاتی است، جنبه حیاتی داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.